Mamma Till

Alla inlägg under april 2011

Av Cecilia - 18 april 2011 21:20

Jag har nog alltid haft svårt för att vara ensam. I alla fall sedan en juni-kväll 2008.

Jag känner mig så liten och maktlös när jag är själv. Just nu så är älsklingen på jobbet ännu och jag har varit hemma i nästan 25 minuter. Precis i detta nu smsade han och berätta att han har slutat och är på väg hem! Jag är så lycklig!


Varje gång som jag är utan honom så saknar jag honom nått så fruktansvärt mycket! Det är som ett hål i bröstet, ett hål i min själ! All glädje försvinner och ensamheten smyger sig på och kryper innanför skinnet.

Men när jag är med honom blir jag så glad, lycklig, varm i hela kroppen och vill bara få vara nära honom hela tiden!


Just nu så sitter jag och kollar på En unge i minuten på Tv4. Jag säger bara en sak. Jag längtar tills vi kommer att vara i det stadiet. ;)

Jag älskar dig så fruktansvärt mycket, Patrik Lejderung!


Nej nu har jag inte så mycket mer på hjärtat.

//Cecilia

Av Cecilia - 16 april 2011 15:10

Hejsan på er där ute!

Jag lovade igår att ni skulle få reda på hur kvällen blev och det jag har lovat brukar jag hålla så här kommer en liten redogörelse för hur våran kväll blev.

Det hela började med att vi fick oväntat besök, men det gjorde självklart ingenting. Det var Patriks yngsta syster, Alexandra, som ringde på dörren. Vi välkomnade henne med varsin kram och sedan började kvällens förberedelser.
Jag höll mig borta ifrån köket så att Patrik med hjälp av Alexandra kunde laga i ordning maten till oss allihopa. Men vi tog oss en drink i alla fall.
Det blev ris med Skink- och ostfyllda kycklingfilérulader och thai sweet chili sås till. (Blev super gott så det kan jag verkligen rekommendera er att laga.)
Under måltiden som vi åt med levande ljus lite här och var så drack vi varsitt glas av vinet Black Tower och Alexandra fick lite sprite.

Efter måltiden så lät vi maten sjunka lite medan vi kollade på tv och drack en Backardi Breeze Tropical Watermelon som var riktigt god.
Senare under kvällen så gick vi ut i köket igen och tog fram tårtan som vi hade beställt.
Den var riktigt god med nötter, grädde, glasyr och en marsipanros med ett blad till.
Till tårtan skålade vi med några glas CinZano Asti (Alexandra fick även då sprite)

Sammanfattning utav kvällen så kan jag lugnt säga att det blev en toppen kväll med romantik, god mat och det bästa sällskapet! Det måste verkligen bli fler sådana kvällar!

Jag tänkte bjuda på några bilder så ni kan se hur vår kväll var.

//Cecilia



 

Den goda drinken som vi tog medan vi vänta på maten


Älsklingen står vid spisen :)


Närbild på rouladerna i stekpannan


Maten när den är klar


Tårtan - Jubileum


och sist en bild på Patrik och Alexandra från Februari.     

Av Cecilia - 15 april 2011 18:18

Idag är det en speciell dag för mig och Patrik. Idag är det nämligen precis ett halvårsedan som vi blev tillsammans. Ett helt halvår sedan vi stod ute och frös. Så det ska viras lite ikväll har vi bestämt.


För ett halvårsedan så satt vi på företaget (där vi träffades för snart ett år sedan, närmare bestämt i Juli) och pratade om allt mellan himmel och jord, men främst av allt så ville ingen av oss lämna den andra.

Senare på kvällen så stod vi utanför. Jag hackade tänder så mycket så att vi trodde att jag inte skulle ha några tänder kvar, men värmen ifrån Patrik fick mig att glömma hur kallt det faktskt var ute. (när jag kom hem hade jag ingen känsel i händer och fötter)


Jag kommer ihåg den där morgonen för ett halvårsedan, hur nervös jag var över att gå till jobbet för jag visste inte riktigt hur jag skulle framstå i hans ögon. Jag visste inte hur han skulle bemöta mig, men jag visste att han tyckte om mig och tvärtom.

Jag var samtidigt så fruktansvärt glad och förväntansfull så jag kunde nästan inte hålla mig tills jag skulle få träffa honom igen.


Idag ett halvår senare är jag världens lyckligaste människa som har världens finaste och underbaraste sambo/färstman. Jag älskar dig över allt annat här i världen, hjärtat, och jag hoppas att du för alltid kommer vara min, för jag kommer för alltid vara din.


 

 


Jag uppdaterar mer imorgon om hur kvällen blev.

Ha nu en bra fredagskväll allihopa!

/Cecilia

Av Cecilia - 14 april 2011 22:16

Hej på er!


Jag är en glad och social tjej på snart 21 år. Jag har tidigare bloggat på olika sidor, men inte så seriöst. Nu har jag valt att lägga allt det gamla livet bakom mig och istället valt att blick framåt och där med valt att börja blogga igen, men den här gången tänker jag blogga mer seriöst. Men hursomhelst så sitter väl ändå en presentation på sin plats nu när jag är ny här på bloggplatsen.se


Jag heter Cecilia och blir 21 år i år. Jag är född och uppvuxen i en liten ord kallad för Brastad, men bor nu mera i Ockelbo sedan snart ett år tillbaka tillsammans med min sambo Patrik.

Här i Ockelbo så jobbar jag för tillfället extra på ett företag, men har som mål att försöka få fast anställning antingen där eller någon annanstans inom en snar framtid då en stadig inkomst är lämpligt att ha.

Jag har 3 yngre syskon så jag är van vid attt ta mycket ansvar och ta hand om mig själv.


På fritiden så tycker jag om att läsa, gå promenader, lyssna på musik, tatueringar/piercingar  och umgås med min underbara fästman/sambo Patrik Lejderung. (Du är det bästa som har hänt mig. Du är det som har fattats i mitt liv och du har gett mitt liv ljus! Du är mer än underbar. Jag älskar dig!)


Det var nog allt om mig. Hoppas att ni kommer trivas!

/Cecilia

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards