Mamma Till

Alla inlägg under februari 2013

Av Cecilia - 25 februari 2013 10:24

I helgen så har vi tränat och varit ute och gått en del. Men igår blev det dock bara en promenad. Men idag ska vi köra hårt med träningen. Jag hade en så grymt skön träningsvärk i 3 dagar förra veckan. Så nu vill vi känna av lite den här veckan men mest vill jag faktiskt se resultat. Att man förbättras och såklart vill man se att kilona minskar.

Vi bantar inte på något sätt utan vi kör på suntförnuft. Vi försöker att äta nyttig och varierad man. Som snacks, godis eller liknande så försöker vi att köra på morötter med turkisk yoghurt med lite kryddor i. Men vi ska även testa att skiva lite banan, riva mörk choklad och strö över. Bara lite.
Patrik vill bli starkare och få bort sin minimage och jag vill gå ner i vikt. Jag var ganska överviktigt innan graviditeten och är fortfarande, så jag vill komma ner på normalvikt.

Igår gjorde vi EGEN BARNMAT till William och han älskade det. Så vi tänker inte köpa hem mer burkmat. Utan vi ska göra egen. Det gick väldigt snabbt när lätt att göra och med tanke på all skit det verkar som att dom får i sig om dom äter burkmat så känns det väldigt skönt att göra egen då man VET vad man ger dom.
William fick potatis med en morot och så lite bröstmjölk i.
Så här blev resultatet.

Av Cecilia - 21 februari 2013 10:07

Patrik är den som allt har tagit hårdast på. Det började med att han förra måndagen inte mådde hundra. Han hade feber och var förkyld å tung i huvudet. Han blev hemma hela veckan eftersom att det inte riktigt gav med sig. Under fredagen började han att må bättre å kände sig helt bra igen till lördag morgon. Men på söndagen så spydde han istället hela dagen, men sedan inget mer. Så igår gick han tillbaka och jobbade igen.

Hur jag och William har tagit allt det här? Jo då, vi har fixat det väldigt bra. William har bara haft lite problem med magen, men inget större. Han har inte spytt eller haft feber så det är skönt. Jag har klarat mig bäst. Ingenting än så länge. Dock börjar jag och William bli lite snoriga så vi får väl se vad det leder till.

annars då? Jo vi har börjat att träna lite och jag har haft en sjuhelvetes träningsvärk, men så jävla skönt. Hoppas bara att man lyckas tappa några kilon också. Vill så gärna gå ner till 60 kg så att man kan bli normalviktigt igen. Eftersom att jag vägde så mycket som jag gjorde i börja utav graviditeten så kunde det ha lett till en riskgraviditet, men vi klarade oss ifrån det. Men det är något som jag inte vill vara med igen. Sen så vill jag bli en sundare människa över huvudtaget. William ska ha en mamma och pappa som lever länge och finns där för honom. Som lär honom vad som är bra mat och att man ska röra på sig. Vi vill bli en sundare familj som rör oss mer. Vi saknar det att vara aktiva. Men nu jäklar har vi kommit igång.

idag vaknade vi otroligt nog 06:10. William brukar sova till 07:30-08:30, men jag vaknade till då i alla fall och såg att Patrik fortfarande sov bredvid mig och fick försökt att väcka honom så att han kom iväg och då var vi allihopa klarvakna så då gick vi upp. Sedan dess har jag hunnit med en hel del och nu sover William sin första lilla lur. :-)

nej mer en annan gäng

Av Cecilia - 10 februari 2013 12:58

Det har hänt en hel del sen sist. Patrik har blivit ett år äldre och där med fyllt 30 år och det firades stort på vårt lilla vis.

Det hela började med att Patrik fick öppna presenterna i sängen och första paketet trodde han var en parfym, men när han öppnade och fick syn på att det var en ny mobiltelefon så blev han chockad och frågade om jag skojade med honom och om det var sant. Efter en liten stund så frågade han även om jag hade köpt en till mig själv, men det hade jag inte. Man såg lyckan i Patriks ögon när han öppnade och förstod att det var just precis den mobiltelefonen han så länge velat ha. Han satt och pillade med den nästan hela dagen. Haha

Han öppnade sedan dom andra två presenterna och de innehöll 3 skärmskydd och 1 skal med döskallar på till mobilen. Han blev väldigt glad för detta också.

Jag hade även lurat honom och sagt att vi skulle åka in till Gävle och bo på hotell.
Jag frågade om han ville veta vart i Gävle vi skulle bo och det ville han ju såklat. Jag sa ''vi ska inte bo på hotell i Gävle... Vi ska åka på en kryssning... Med Birka'' han blev så chockad och trodde inte att det var sant och undrade hur vi skulle kunna göra det eftersom att dom har åldersgräns på 23 år och jag är ju bara 22. Jag förklarade att jag hade ringt och fixat så jag fått dispans.
Sedan visade jag honom i vilken hytt vi skulle bo i och han blev ju ännu mer chockad när jag pekade på en lyxhytt. Vi hade riktigt trevligt och mysigt.

Berättar mer senarw för nu fick vi besök. (blev tvungen att skriva om hela inlägget eftersom att allting bara försvann. Troligtvis p.g.a Att jag fick ett sms. Min mobil är krånglig. Lägger upp lite bilder på hytten och från hans födelsedag.

Av Cecilia - 9 februari 2013 21:40

Här ligger jag i vår säng bredvid världens sötaste lille sovandes prins. <3

Tänkte bara meddela att jag återkommer med en bättre uppdatering efter helgen.

Av Cecilia - 1 februari 2013 16:42

Min stora älskling, Patrik, kom hem med lite överraskningar till oss.
Inte nog med att han tänkte överraska mig med tacos ikväll som jag velat ha ett tag, så fick jag även choklad av lite finare slag, rosor och lite alkoholfri "skumpa". Till William hade han köpt 2 stycken laban filmer. :-) eftersom att William har blivit så förtjust i sina labansnuttar, och han fick 2 laban bilar med figurer i julklapp så har även jag och Patrik valt att kolla efter lite olika labangrejer. Vi har snöat i på det kan man säga.
William har en del labankläder också som vi gillar. Laban är ju lite gullig och det passar ju vår gulliga, älskade prins otroligt bra. :-)

Ni får se lite bilder på det vi fick. :-)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards