Mamma Till

Alla inlägg under februari 2012

Av Cecilia - 29 februari 2012 06:42

Hej hej!jag vet att det inte blev några bilder i måndags, men jag har varit helt slut på kvällarna den här veckan. Men jag ska försöka ta mig i kragen här någon kväll och visa er lite bilder. Men ikväll blir det nog inte för då har vi fullt upp när vi kommer hem. Vi ska även få tapetserat i sovrummet som ska bli barnets rum idag så det ska bli spännande att se. :-) nej nu ska jag ta och avrunda lite här. Blir inte så bra inlägg med mobilen. Hörs någon dag här framöver.

Av Cecilia - 26 februari 2012 16:03

Hejsan!Igår kom Patriks kompis, Jimmy, upp hit för att hälsa på lite. Vi åkte även in till valbo för att handla lite på IKEA där vi skulle köpa nya gardinstänger eftersom att den vi hade var för kort. Vi köpte även lite fler bestik och två lampor till hallen. Sedan begav vi oss mot Sandviken för att handla lite på dollarstore och willys. Vi kom hem med massa mat, nya gardiner och lite smått och gott som vi behövde. Vi köpte hem lite kyckling som vi la fram för att tina, nyss upptäckte vi att en av katterna varit väldigt snabb med att slita sönder påsen och ge sig på kycklingen som vi i all hast glömde lägga in i micron. Men nu har vi gjort matlådor till veckan oh även hunnit äta lite tacos.

Tänkte ta och lägga in en bild på gardinerna, men vet inte riktigt vart sladden till kameran är, men ska kolla efter den imorgon så kanske ni kan få lite bilder. :)

Av Cecilia - 23 februari 2012 18:48

Om lite mindre än två veckor så ska vi på ultraljudet!

Jag kan ju helt ärligt säga att man är lite nervös, men såklart mest nyfiken på den lille/lilla. Vi längtar så otroligt mycket tills den studen som vi kommer att få se vårt älskade barn för första gången, visserligen via ultraljudet, men det är bättre än ingenting.

När vi är på ultraljudet så kommer dom att fastställ hur långt gången jag faktiskt är och även kunna ge oss ett beräknat födelsedatum.

Vi har fått frågan många gånger nu både på jobbet och privat om vi ska ta reda på vilket kön det är. Det tänker jag inte berätta någonting om i bloggen utan det blir någonting som jag och Patrik kommer att prata om tillsammans och bestämma tillsammans hur vi vill göra, men för skoj skull, hur många av er där ute skulle ta reda på vilket kön det är? Och även vad ni tycker och tänker om att ta reda på könet.

För mig och Patrik så spelar könet absolut ingen roll, vi kommer att älska vårt barn lika mycket oavsett kön.

Av Cecilia - 23 februari 2012 05:50

Elin: det kommer att komma lite bilder på det snart. ;-)


Igår så bestämde vi oss för att vi ska börja plantera lite här till våren. Patrik har alltid velat plantera och har tänkt att göra det, men igår så bestämde även jag mig för att vara med och plantera.

Jag vill plantera smulltron, jordgubbar, vinbär och blåbär, medans patrik vill plantera lite mer kryddor så som dill bland annat. Sen vill vi båda två plantera lite grönsaker, men vi får se vad vi får plats med på våran lilla uteplats.

Vi ska även kolla efter lite utemöbler nu när vi faktiskt kan få plats med det.


Det är så kul att bo i en ny lägenhet som är stär större än den förra för man kan ju göra så himla mycket mer! Jag har stora planer för den här lägenheten. Till att börja med så vill jag tapetsera alla rum utom vardagsrummet för dom tapeterna är ganska så okej ändå. Barnrummet får vi omtapetserat så vi väntar just nu på att dom ska komma och fixa det. Hallen, köket och vårat eget sovrum får vi inte omtapetserat gratis utan det måste vi antingen betala mellanskillnaden eller tapetsera själva.

Jag och patrik vill ju helst av allt bo i ett hus, men vi har än så länge inte hittat något hus till ett rimligt pris som intresserar oss. Sen så behöver man ju ha handpenning på det. Men hus väntar vi med i några år till tyvärr. Jag älskar att inreda och göra om så det är lite tråkigt att man inte kan få fria händer i en lägenhet och att vi inte kan flytta nu.

Så summan av det helaa blir att jag får plantera det lilla som får plats på våran uteplats och inreda och fixa det lilla som går i den här lägenheten som för övrigt är helt underbar!


Sist men inte minst så vill bara rikta mig lite till min älskde sambo/fästman/pojkvän som läser min blogg.

Jag älskar dig så mycket så du anar inte! Du vet att jag inte är den bästa på att uttrycka mig i ord så jag hoppas att det här lilla som jag väl uttrycker mig i ord då och då duger.

Du är verkligen ljuset i mitt liv och du får mig alltid på glatt humör. Att ha dig vid min sida gör mig stark och jag vill bara finnas där för dig och få dig att känna samma underbara känslor som du får mig att känna.

Vi är lika på många sätt, men vi är minst lika olika vilket jag tycker är så bra. Det är våra likheter och oliketer som gör att vårt förhållande fungerar så bra och blir så underbart!

Du är den mest fantastiska och inspererande person som jag träffat och jag är så glad för att du får mig att testa på så mycket olika saker och får upp mina ögon för andra saker och funderingar kring olika områden.

Du kommer utan tvekan att bli den bästa pappan!

Kort och gott sagt, men med väldigt starka och innehållsrika ord; Jag älskar dig! <3

Av Cecilia - 21 februari 2012 16:14

Det har hänt en hel del under perioden som jag har haft en liten bloggpaus och en av dom största anledningarna till att jag inte valt att blogg är just på grund utav att hela världen inte behöver veta allting på engång.under november månad börjar allt bli mer stressig här på jobbet inför julen och vi har då två intensiva månader framför oss för att sedan få en månad med väldigt lite att göra så det är också en stor anledning till att jag inte har bloggat.Min mamma sa till mig i förra veckan att hon tyckte att jag var lite dålig på att uppdatera så nu tar jag mig i kragen och uppdaterar.

Det här har hänt i vårt liv dom senaste månaderna:


Den 14 december började det att hända grejer. Patrik bestämde sig för att sluta snusa och har inte tagit en enda snus sedan klockan 11:00 den dagen. Mycket starkt gjort utav honom med tanke på att det var under den mest stressiga perioden här på jobbet.


Den 18 december så bestämde vi oss för att jag skulle ta ett graviditetstest eftersom att min mens hade uteblivit igen. Till saken hör att jag inte har haft någon mens sedan september och tagit flera negtiva grav.tester. 

Jag och patrik ska bli föräldrar! Vi båda två blev så chockade över att det visade positivt, men vi ville inget annat här i världen än att få ett litet kärleksbarn tillsammans! Vi vet ännu inte hur långt gången jag är, men vi ska på ultraljud snart här framöver.

Vi båda verkligen älskar barn och har i flera, flera månader pratat om att vi vill ha barn och att vi borde försöka skaffa ett barn. Så i juli slutade jag med mina p-piller för er som vill veta det. ;)

Vi hade nog inte varit tillsammans i 4-5 månader ens innan vi började prata barn så det här är något som vi verkligen vill. Vi älskar vårat ofödda barn så otroligt mycket så ultraljudet får gärna vara nu!


Den 27 december ringer det i Patriks mobil och han kommer till mig och berättar att vi äntligen efter 7 månaders väntan har fått ett erbjudande på 2 3:or! Vi gick och kollade på en av dom och bestämde oss väldigt snabbt för att vi skulle ta den. Det är en helt underbar lägenhet och vi ör knappt våra grannar! (vi har haft mycket problem i gamla lägenheten med störande grannar).


Den 3 januari så blev jag fastanställd och det var en så otrolig lättnad! Allting som vi önskat och hoppats på skedde under 1 månads tid! Vi visste nu att vi skulle klara av att gå runt hur lätt som helst!Den 1 februari gick flyttlastet till nya lägenheten och vi har nu bott där sedan dess. Vi håller på för fullt med att ordna och greja. Vi väntar på att det ska bli tapetserat i barnrummet innan vi kan bli helt klara.

Nästa helg så kommer mamma, pappa och min yngsta lillebror Filip upp hit och det ska bli så roligt att få träffa dom igen. Vi sågs senast den 26 december. Så varmt välkomna upp hit till oss! :)


Sedan  tycker jag att ni ska besöka Patriks blogg som även han har börjat att uppdater nu.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards