Mamma Till

Alla inlägg under augusti 2013

Av Cecilia - 31 augusti 2013 09:57

Vi allihopa gick upp lite extra tidigt denna speciella dag för att äta födelsedagsfrukost tillsammans. Min pappa och min bror skulle iväg och jobba så därför blev det så.
Födelsedagsfrukost är lite finare och lite godare. Baccon, juice och finporslinet är med på bordet.

Efter att vi hade fått i oss lite mat så var det dags för vår lilla prins att öppna sina presenter. Han var inte direkt intresserad ut av att slita upp allt papper så vi fick hjälpa till. När han fick syn på leksakerna så började han att leka med dom ett bra tag.

Vi gick lite senare på förmiddagen ut och la oss på gräsmattan och William fick sitta och leka med sina presenter.
Efter en stund så ville han både gunga och gunga gungbräda så det gjorde vi självklart.

När lunchen närmade sig fick han sin favoritmat; lax! Som min mamma gjort så fint till honom (planklax eller vad man säger med potatismoa runt och lite sås på det. Allt anpassat efter William) han var så nöjd över att få äta själv och åt ganska så mycket för att vara så liten.

Efter maten blev det mera mys med vår prins och vi bestämde oss även för att bada lite badtunna med honom eftersom att han älsksr att bada. Temperaturen låg på en svalkande, men ändå inte en allt för kall temperatur. Den låg på ca 28 grader.
William fick plaska runt i sin badring tills han tröttnade på det. Det var bara William, Patrik och jag som badade.

Efter badningen blev det lite fika och sedan gjorde vi oss inordning innan der var dags att förbereda inför alla som skulle komma på kvällen. Mamma var så snäll och hade bakat både bullar, chokladbollar, rulltårta och det bästa utav allt; två tårtor med spöket Laban på! William gillar ju laban.

Så när allihopa kom så blev det först lite bullar och allt annat som sedan avslutades med den ljuvliga tårtan! William fick smaka lite bulle och tårta vilket han gillade såklart.
Sofie och Evelina fotograferade vår lilla familj och under hela dagen så tog de allra flesta en massa kort.

Efter någon timme blev det middag som bestod utqv potatis, sås och mammas egna köttbullar som William och gillar riktigt mycket.
Vår prins ville sedan bada tunna igen så så gjorde vi det.

När alla hade gått hem och vi gått upp ur tunnan så gick vi in och gjorde oss i ordning för att sova. William somnade ganska så lätt och såg som vanligt helt underbart söt ut! Han var noh väldigt nöjd över dagen. <3

William fick;
En vagn (10 dagar tidigar), pengar, kläder, en anka som man går med, mega blocks, en badrock, en ryggsäck med cars på, en elefant som blåser så att det flyger plastbollar ur snabeln, en lite bilratt som spelar olika melodi och räknar till tio, lär ut lite lätta ord av engelska, lär alfabetet och färger och så fick han en liten valp som om man trycker på hande säger den hand, trycker man på foten säger den fot och så vidare. Den spelar också olika ramsor, räknar till tio och lär ut alfabetet.
(10 dagar senare gick han en bobbycar mer om det sen)

Tusen tack till alla som firat och var med och firade Williams 1-årsdag!

Av Cecilia - 29 augusti 2013 07:25

Lördagen den 10 augusti gick vi upp relativt tidigt och åt frukost i lugn och ro tillsammans med min mormornoch morfar. Sedan gjorde vi oss i ordning, körde in bilen, packade bilen och tog farväl för denna gången innan vi styrde bilen till vårt nästa stopp under den här semestern.

Vi har prata om det här så mycket sedan april förra året och sett fram emot att åka dit igen. Efter ca 2 timmar så var vi äntligeb framme i Ullared.
Vi parkerade bilen på toppen av parkeringshuset där det för övrigt nästan inte stod några andra. Vi hämtade en kundvagn med en dansk 5-krona i brist på svenska kronor.
Vi stannade först till vid toaletterna nedanför eftersom vi behövde gå på toaletten. När Patrik var inne så ser man hur det är på gränsen till att det ska börja regna, men vi gissade på att vi skulle hinnan in i varuhuset innan. Så när Patrik var klar så gick jag på toaletten och när jag kommer ut ca 1 max 2 minuter senare så har hela hhimelen öppnat sig så där blev vi ståendes i ca 5 minuter innan det lugnade ner sig såpass mycket att vi kunde gå till varuhuset utan att vara så blöta att man skulle kunna krama ut regnvatten ur våra kläder.
Strax innan ingången så slutar det helt att regna.

Förra året var vi där inne i ca 7 timmar och handlade mycket till William. Vi hade då ingen form av system för hur vi skulle ta oss igenom hela varuhuset så smidig som möjligt trots att jag vart där tidigare. MEN den här gången så hade vi bestämt oss för att ta allt som det kom. Vi började med bottenplanen vid ingången innan vi fortsatte bort mot alla herr och damkläder.

När vi hade avverkat hela herravdelningen och halva dam så var det dags för lunch för William och egentligen för oss också, men vi ville inte äta mitt i rusningen så vi satte oss vid röda fiket och gav William hans mat oxh Patrik tog en kaffe under tiden.

När William hade ätit upp och Patrik var klar med kaffet så kom vi nu till en av de roligaste avdelningarna på hela varuhuset, barnavdelningen. Vi åkte upp till kläderna och hittade en hel del fynd till William, men också några till hans kusin, Melina.
Vi åkte sedan ner igen, men den här gången åkte vi 2 våningar ner och hamnade på hobby och fritid. Efter det tog vi resterande halvan av damavdelningen innan vi hamnade på den andra roligaste avdelningen och på den avdelningen som vi faktiskt kom dit för nämligen leksaksavdelningen. Vi hade tidigt bestämt oss för att handla nästan alla Williams födelsedagspresenter på Ullared på tanke på priserna.

Men efter den avdelningen så försvann vårt system och det var även här någon gång som William somnade och sov resten av shoppingen. (Ca 2 timmar). Vi irrade runt på de flesta avdelningar och när vi precis tror att vi var klara så kom vi på att vi hade glömt att köpa presenter till min pappa och syster så vi fick irra runt på nästintill alla avdelningar en gång till innan vi äntligen gick till kassorna och betalade.

När vi kom till bilen och hade packat in alltihopa så kollade vi på klockan igen och ser att även denna gången blev det ca 7 timmar.

Vi hade ett stopp till att göra innan vi åkte tillbaka till min mamma och pappa. Vi skulle kolla på ett till världsarv. En gammal radiostation som låg bara en 10-20 minuter ifrån Ullared och det var min mamma som tipsat om det.
Det var faktiskt väldigt roligt att ha sett det. Så tack för tipset mamma. :-)

Resten utav vägen så vräkte regnet ner men när vi kom fram till mamma och pappa så smådugga det mest.

Av Cecilia - 28 augusti 2013 07:23

Måndagen den 5 augusti tillbringade vi större delen utav dagen inne på torp köpcentrum tillsammans med min mamma, pappa och mina bröder, Jonas och Filip.
Vi skulle inte ha någonting speciellt, men vi kom därifrån med en ny vagn tilk vår prins. Hur det gick till? Jo, min mamma gick iväg till en barnbutik och kollade (utan vår vetskap) på en liknande liten och lätt vagn som dom hade haft en 12 år tidigare och kom sedan tillbaka till oss och berättar först då att hon har kollat på en vagn till William som han kunde få i födelsedagspresent om vi ville det. Så efter att ha testat vagnen så bestämde vi oss för att slå till med tanke på att hans hade gått sönder en vecka tidigare. (Tusen tack igen mamma och pappa)

På tisdagen den 6 augusti satte vi oss alla 3 i bilen med vår packning strax efter lunch. Patrik fick köra och han var lite nervös inför att köra i Göteborg eftersom att det är större än där vi tidigare har kört, men det gick galant!
Vi kom fram till min mormor och morfar strax efter kl. 16. Och började då att packa ur bilen.
Nät vi sedan ringer på dörren så öppnar min morbror och berättar att mormor och morfar är i parken och spelar boule.

Efter att vi hade gett William så gick vi tillsammans med min morbror och hans hund upp till lekparken för att hälsa på min mormor och morfar, men självklart för att William skulle få leka lite också.
Vi kommer dit och ställer oss och tittar på i ca 3-5 minuter innan de får syn på oss. Vi kramas och hälsar på varandra innan dom skulle spela vidare. Då gick vi och lekte och gungade lite istället.
På kvällen åt vi gott och bara tog det lugnt.

På onsdagen så gick vi och hälsade på min mormor när hon jobbade. (Hon arbetar på samma område nämligen) och sedan tog vi en promenad ner till ån och gick längs med den en bit på en promenadväg innan vi gick hem igen.
När mormor slutade på jobbet så gick vi ner till deras koloni och myste där i någon timme. William fick krypa runt, patrik låg och njöt utav vädret i en badenbaden och jag åt goda vinbär medans jag spanade på mina pojkar. Vi fikade lite snabbt också innan det var dags att gå tillbaka.
På väg tillbaka så gick vi genom centrum och kollade.

Torsdagen gjorde vi inte så mycket på eftersom regnet vräkte ner så vi var bara inne och myste istället.

På fredagen så gick vi upp tidigt och fick skjuts till bussen utav min mormor. Vi åkte buss till Åstorp där vi bytte till tåg mot Helsingborg. Vad skulle vi göra där? Jo vi tog färjan över till Helsingör i Danmark och strosade omkring där hela dagen.
Vi kollade på en fin borg som låg där man kom in och satte oss vid en liten viadukt och tog en fika innan vi gick vidare i staden.
Vi såg en massa fina hus och några med fina målningar på.
Vi köpte röd pölse till oss och sedan gick vi ännu mer. Vi hade det jättemysigt.
Vid 15:30 åkte vi tillbaka och morfar hämtade upp oss i Klippan när vi kom tillbaka.
Resten utav kvällen tog vi det mest lugt och packade lite för på lördagen skulle vi åka därifrån.

(fler och bättre bilder finns på min kamera, men bloggar nu ifrån mobilen så vi får se om det blir ett bildregn någon gång framöver

Av Cecilia - 26 augusti 2013 09:03

Dålig uppdatering, jo jag är medveten om det. Det beror nämligen på att vi har varit bortresta under Patriks semester. Det hela började den 2 augusti då vi åkte ner till Filipstad där vi hälsade på min farmor och farfar. Vi körde lite fel 2 gånger och William blev lite halvrasslig där en stund. Så efter 4 timmars resa så kom vi tillslut fram kl. 22:05!
Vi satt uppe och pratade i cirka 1timme innan vi gick och la oss.
På lördagen så åkte vi till en sjö i närheten och badade och bara tog det lugnt.

William älskar att bada så när Patrik gick ner och doppade sig först så sprang William i samtidigt som han höll sig fast i mina händer. Helt överlycklig var han över att han fick bada och tillsammans med oss.

På eftermiddagen så åkte vi tillbaka igen och åt gott, pratade, busade med William, vilade och bara tog det lugnt helt enkelt.

Söndagen kom och vi blev tvugna att åka vidare ner till mina föräldrar för att lämna av lite grejer innan vi skullle vidare till min mormor och morfar.
På vägen ner till min mamma och pappa så gjorde flera bilar dåliga omkörningar. En av dom fick för sig att försöka köra om ett led på 5-7 bilar. Det är väl inget fel i de om han inte hade fått möte utav oss och bilen bakom oss. Sådana dumma omkörningar gör man om det är fritt inte när man får möte. Vi fick tvärnita för att inte krocka med honom för vi körde på en smal väg med räcke på sidorna. Några bilar som han körde om fick bromsa så att han kunde komma in i ledet utan att krocka å tur var väl de. Jäkla idioter det finns.

Vi kom ner hela och oskaddade till mamma och pappa. Vi tog det bara lugnt och packade om allt som vi skulle ha med oss till skåne under måndagen. För på tisdagen skulle vi åka ner till min mormor och morfar i Skåne.

Av Cecilia - 15 augusti 2013 22:17

Idag fyllde vår underbara prins 1 år! Vad tiden går fort.
Jag bjuder på en bild på tårtorna som min mamma gjorde. Supergoda och fina! Tack så jätte mycket, mamma!

Av Cecilia - 6 augusti 2013 14:40

Patrik har semester nu så nu ska vi vara tillsammans hela familjen och det kommer vara dålig uppdatering ett litet tag framöver på grund av det här då även jag tar "semester". (Som jag har hela tiden med William <3)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards