Mamma Till

Alla inlägg under november 2011

Av Cecilia - 4 november 2011 18:15

Vi två har nu blivit tre. Den 14:e oktober så åkte jag och älsklingen ner till gävle för att hämta hem vårt nya tillskott i lilla familjen, Salem. En söt liten helsvart katt som vi döpte till Salem efter katten i Sabrina - tonårshäxan. Många tror att man utalar det så som det stavas alltså Sa-lem, men det är Sej-lem eller snarare Sejlem.Salem är nog världens gosigaste katt. Han sov tillsammans med mig och Patrik redan första natten. På mornarna når vi precis har vaknat så kommer han upp och lägger sig på bröstkorgen på en och bara myser. I morse så la han även en av tassarnaa emot vårt ansikte. Så lent och mjukt. Han är en väldigt framåt kille och när vi öppnade transportburen och lät han komma ut i sitt nya hem eften en tågresa som gick hur bra som helst, så gick han runt i hela lägenheten och kollade sig omkring så han är inte så rädd av sig. Efter nästan två veckor så testade vi att bada honom vilket också gick bra. Han möter oss alltid vid dörren när vi kommer hem och vill alltid vara där vi är. Han älskar sina leksaker och busar mycket precis innan vi går och lägger oss för det mesta.just nu så ligger Patrik och kollar på tv och Salem ligger i hans famn. :-)

Av Cecilia - 3 november 2011 06:38

Det var ett tag sedan jag blogga sist. Det har varit full rulle så jag har mer eller mindre glömt bort att uppdatera bloggen, men nu tänkte jag ta tag i det igen som så många gånger förut. I slutet på augusti, början på september så åkte jag och Patrik iväg på en resa till Rhodos. Det var jättemysigt och underbart att bara få vara vi två utan en massa måsten och jobb som hänger över än. Jag tänkte faktiskt göra ett inlägg om bara vår resa till Rhodos, läs det. ;-)För snart 3 veckor sedan så skaffade vi en svart liten söt katt som nu är närmare 16 veckor. Kommer ett inlägg om det också lite senare.Jag tänkte att det här inlägget skulle bli som en avsats och att det sedan kommer att börja rulla igång med fler inlägg. Just nu sitter jag på jobbet och inväntar klockan. Jag, Patrik och 4 stycken till på jobbet har anmält oss till konditionsjakten då man ska gå en sträcka som mötsvarar avståndet mellan Köpenhamn och Bremen. Det är faktiskt riktigt roligt. Jag glömde min stegräknare igår så jag gick hem på lunchen och hämtade den och sen efter jobbet så bestämde jag och Patrik oss för att gå en promenad på 45-50 minuter, men det slutade med att vi gick i 2 timmar! Men det var fruktansvärt skönt. Vi valde att gå ut och gå istället för att sitta och kolla på tv. :-)Nej, nu börjar jag om ca 5 minuter så dags att avsluta. Uppdaterar mer senare. Ha det så bra alla där ute. :-)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards