Mamma Till

Alla inlägg under juni 2014

Av Cecilia - 29 juni 2014 14:46

En trevlig, men intensiv helg börjar lida mot sitt slut.
Vi har vetat bra många månader att min familj och släkt skulle komma upp under marknads helgen som var/är denna helgen. Det är väl mer eller mindre som en tradition nu mera. Haha

Så allihopa blev så glada när de fick höra att Melvin kommit ut tidigare än beräknat datum. Vi också, självklart.
min familj och min mormor och morfar kom i toradags och William lekte så mycket med dwm allihopa och busade under dessa dagar som varit.
På fredagen kom även min farmor och farfar med min farbror och hans flickvän.

De gick på marknaden allihopa och hade med sig William, medans jag och Patrik var hemma med Melvin. Vi la in lite beställningar på vad vi ville att de skulle köpa åt oss eftersom vi inte ville gå ut bland en massa folk med Melvin nu när han är så liten. Sedan satt vi mest och pratade och tog det lugnt. William busade med oss allihopa och charmade alla. Han sjöng en del för oss också, vårt stora hjärta. Vårt lilla hjärta sov mest hela och charmade alla. Våra pojkar.

vi har haft en riktigt trevlig helg med allihopa och nu känna det tomt när alla har åkt. William satt i köket yidigare när vi åt och sa att mormor och morfar hade åkt hem. Han ville ju också åka bilen när de parkerade den utanför för att lasta on allt innan de åkte. Han har verkligen hagt roligt med dem.
De tog med honom så att han fick åka lite karusell och så fick han en tröja med en traktor på och en ballong med blixten Mc Queen på. Vi hade en lycklig kille när han kom hem. :-)

Av Cecilia - 25 juni 2014 16:19

Igår eftermiddag närmare bestämt 14:44 kom Melvin äntligen ut till oss! ?

Av Cecilia - 24 juni 2014 08:36

Bjuder på en bild från igår

v 39 (38+4)

Av Cecilia - 19 juni 2014 17:49

Igår kväll efter vällingen så hade William inte en tanken på nappen så jag gömde den. Efter en stund sa han med lite bekymrad röst "bapp totta" (napp borta). Jag svarade att den var det och han blev lite smått ledsen i någon minut innan han började böka runt i sängen. Efter ytterligare en liten stund så sov han, utan napp!!!! Han vaknade till två gånger under natten och var ledsen en liten stund och somnade om igen, utan napp.
Vi ville mest testa att inte ge honom någon eftersom han ändå inte tänkte på det. Vårt mål är att han ska sluta med napp helt om ett tag, men just nu tar vi bort den när han inte tänker på den. Han får bara napp när han ska sova eller har slagit sig.
Tanken är att vi ska minska användandet långsamt. Så nu börjar vi med att försöka lite såhär när han inte tänker så mycket på den och det fungerade igår i alla fall.

Av Cecilia - 18 juni 2014 21:43

Igår gjorde vi en liten beställning. Jag snubblade över ett erbjudande från adlibris om att de hade 4 pocketböcker för 149:- så efter att jag hade kollat igenom den listan och hittat två böcker som jag ville ha (den ena av min favoritförfattare) så bad jag Patrik att kolla igenom listan och även han hittade två böcker som han ville ha. Var av en av dem var ifrån hans favoritförfattare. Jag såg också att mun favoritförfattare hade släppt en till bok så jag beställde hem även den. I framtiden ska vi väl även börja kolla efter böckerna begagnat på tradera eller liknande sidor.

Mina böcker som jag har i kurserna i skolan kollar jag alltid efter begagnat på olika sidor och grupper. Finns de inte så köper jag nya, men försöker handla av begagnade i första hand.

Nu väntar vi på våra böcker. :-)

Av Cecilia - 10 juni 2014 20:04

Der är idag 22 dagar kvar till BF med lilla Melvin. Vi är nyfikna på vår andra lilla prins och jag tror att William är nyfiken också. Om inget annat så ska det blir så roligt att få presentera honom för William. William gillar bebisar och har varit så omtänksam mot sin kusin när vi träffats så det är absolut ingen tvekan om att han kommer bli en bra storebror. En helt underbar storebror <3

Jag jobbar för tillfället om dagarna och ser allting bra ut (bland annat blodtrycket) på fredag så blir det 2 veckor till. Är blodtrycket bland annat dåligt så kommer jag nog inte att arbeta mer än veckan ut. Men jag mår i alla fall bra och känner inte av någonting mer än halsbränna och lite trötthet och det hade varit lika oavsett om jag arbetat eller inte.

Låt dessa dagar gå fort! Samtidigt vill jag stanna upp lite och få umgås med William. Men allt löser sig och det kommer bli bra. :-)

Bjuder på en bild från när vi var i vecka 32 (31+0). Idag är vi i vecka 37 (36+5)

Av Cecilia - 8 juni 2014 19:59

Det kan verka som att det är onödigt och dyrt att handla ekologiskt, men faktum är att det är bättre för oss och miljön om man tänker på att handla mat som är ekologiskt, kravmärkt och så vidare. Vi vill inte att våra barn ska få i sig en massa konstiga kemikalier och försöker därför att minska på det genom att bland annat köpa ekologiskt.

vi har valt att byta ut sånt som inte skiljer för mycket i pris. Som mjölken till exempel kostar bara någon krona mer medan köttfärs kostade över 100 kronor för ett litet paket när ett stort kostar cirka 50-60 kronor. Så vi väljer att byta mota ekologiskt i den mån vår plånbok tillåter genom att byta ut det som inte skiljer många kronor på. Vi vill byta yt allt, men man får ta det stegvis.

Ekologiska bananer är en grej som kostar (i vår närbutik) 2 kronor mer så då köper vi ekologiskt.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något och vi har valt att göra något för vår och framförallt för våra barns hälsa och framtid.

Av Cecilia - 7 juni 2014 19:01

Igår körde vi en totalstädning/rensning nere eftersom vi har plockat ut allt ifrån garderoben som vi har som förråd där. Vi körde halva dagen och blev nästan helt klara. Det som är kvar ska upp (spjälsängen till Melvin och lite sånt) så vi har lagt det på is eftersom vi måste göra om lite här uppe först för att få till allt.

Så idag tog vi och dammsög hela bilen och tvättade av alla mattorna. Vi satte även dit bilsätesskydd (sparkskydd) där William sitter och så satte vi dit ett till där vi även satte babyskyddet till Melvin. Dock ska Melvins grejer fram eftersom det är mer plats där och bara liiite lättare att spänna fast babyskyddet där.

Efter städningen i bilen och lunchen så gjorde vi oss i ordning för att åka iväg och bada en snabb sväng. När vi precis hade kommit utanför ytterdörren så öppnade sig himmelen och vi skyndade oss till bilen. När vi kom fram till badplatsen så sken solen och regnet var borta och då åkte vi i 5-10 minuter.
William tyckte att det var riktigt roligt att bada och ville inte gå upp även om han började hacka tänder. Men han insåg ganska så snabbt att det var skönare uppe och speciellt när vi fick av honom aölt det blöta och på med torra varma kläder.
Vattnet var inte så kallt utan skönt. Men alla upplever vi ju det olika.

Vi har alltså idag tagit årets första dopp ute (om man bortser från när vi bada i poolen ute i Danmark)

Sen har vi bara tagit det lugn och så blir det resten av kvällen också. :-)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards