Mamma Till

Alla inlägg under juli 2012

Av Cecilia - 30 juli 2012 06:52

Ja då var ännu en helg över. Dagarna springer iväg, i alla fall fredag kväll, lördag och söndag för nu är det måndag igen och det känns som att det inte har varit helg ännu. Nu hoppas jag bara att dagarna ska gå fort så att vi kan få träffa våran son! Vi längtar och man vill inget annat än att han ska komma ut nu. :)


I fredags så kom Patriks ena syster (alexandra) och ena bror (Fredrik) på besök. Det var riktigt trevligt och det var även länge sedan vi träffade dom. Vi satt och snackde lite och kom in på resor så vi visade dom våra undervattensbilder ifrån när vi var på Rhodos förra året, men vi visade dom även lite klipp på start och landning med flygplan för ingen av dom har flugit.


I lördags så hade vi bestämt att vi skulle åka till Gävle så det gjorde vi också. Vi köpte en varsin dagbiljett som dom för övrigt hade halva priser på så vi passade på att åka till Valbo och handla lite på IKEA också. Men vi åkte in till Gävle för att hämta ut en baby-box och för att handla lite på Willys.

Vi hade väldigt tur med vädret för det var strålande solsken så när vi gick runt i Gävle så passade vi även på att njuta utav solen.

När vi kom hem igen så började det att regna och det vräkte verkligen ner så när vi hade kommit halvvägs hem så var vi inte direkt torra så det var bara att byta kläder när vi kom hem. Sen så kom Alexandra på besök igen och sov över till igår. Det var trevligt och alltid lika roligt att se hur Patrik och Alexandra har så roligt ihop. Äldsta och yngsta i syskonskaran. :)


Igår tog vi det mest lugn och tvättade, lagade matlådor för hela veckan. Patrik och Alexandra spelade lite och sedn kollade vi en snabbis på os innan vi tog en promend.

En bra helg med andra ord. :)


Rosorna som jag fick utav Patrik hade även en "kvist" med i buketten. Dom knopparna slog ut och så här fina blommor blev det utav dom :)


 

Vi var bara tvugna att köpa denna badring till honom :) Och en nappflaska till ;)


 

Babyboxen :)


 

Denna korg eller vad man ska kalla det var vi också bara tvugna att köpa till honom så han har någonstans att ha lite av leksakerna :)


 

Salem har en förkärlek till påsar. :)


   

Älsklingen sympatiserar med mig ;) Haha (han spänner ut magen till max här)

Av Cecilia - 27 juli 2012 12:50

Hej på er!

Jag tänkte egentligen gå ut nu, men uppdaterar bloggen först lite snabbt. Har inte så mycket att säga.

Idag är vi i v. 38+0, alltså har vi nu gått in i vecka 39! Det är helt underbart! Det börjar verklign närma sig och vi längtar så otroligt mycket tills vi får se och hålla våran son!


Patrik är på jobbet nu (igen haha ;) )och det blev övertid igår för honom trots allt. Men idag hoppas han på att kunna sluta lite tidigare istället.

Jag har suttit ute en stund i solen och läst lite och gick in enbart för att försöka hjälpa min syster som ska boka en resa till Cyper! Dom ska åka i september. Vi skulle också åt till Cypern i år var det tänkt förra året i oktober, men när vi plussade i december så la vi ner alla tankar på att åka utomlands det här året så vi satsar på nästa år istället när William är större.


Idag är jag hemskt trött och lite små täppt i näsan igen (som jag har varit i 2 års tid nu, men det kan vi ta en annan gång) så trots att jag fick sova 6 timmar i natt ungefär så sov jag ändå 1-2 timmar i morse när Patrik hade gått till jobber och jag skulle lätt kunna sova lika mycket till, men det vill jag inte riktigt göra när det är så fint väder ute så jag ska gå ut i solen med en bok och med ett glas isvatten som är något av det godaste som finns just nu! Det är mitt nya ha-begär! Haha.. Nej mer uppdatering en annan gång.


Hej!

Av Cecilia - 26 juli 2012 07:07

Efter en natt som har varit hur lång som helst så är jag nu uppe igen. Går upp samtidigt som Patrik och första alarmet ringer 04:50, men vi kliver oftast upp 05:20 då sista alarmet går så jag har varit vaken i några timmar redan.

Natten har varit lång bara för att jag sovit så dåligt i natt. Det har varit varmt, jag har vaknat för att jag behövt springa på toaletten och kissa och så har jag vaknat på grund utav halsbrännan. Dom två sista beror ju på graviditeten och värmen vet jag inte vart den kom ifrån då vi hade väldigt svalt och skönt när vi la oss och det brukar bli kallare under natten. Men men.


Igår fick jag ett litet glädjande besked. Jag mejlade till Viking Line för någon dag sedan och fick svar igår. Jag hade lite frågor angående att åka på en kryssning om så bara för en natt med ett litet barn. Undrade mest om vilken hytt som dom rekommenderade att man skulle boka om man skulle ta en för lite fler personer, en lite större typ svit eller så eftersom att det är ju inte dom största hytterna direkt på en båt. Sedan hade vi lite funderingar kring om man skulle fylla i ett barn vid måltid även om barnet inte kommer att äta där och lite så. Även sängplats till ett spädbarn funderade vi över.

Det är så här att när William är lite äldre så tänkte vi åka iväg på en kryssning (bara över en natt) och koppla av lite ifrån allt vad hem nu heter. Vi sätter ju William i första hand och därför var det viktigt att vi fick svar på all våra frågor och allt lät bara positivt. Inte alls bökigt att ta med sig ett litet barn om man har en ihopfällbar barnvagn. :) För annars kunde det bli trångt.

Jag och Patrik vill kunna åka iväg med våra barn och hitta på saker. Patrik har själv åkt mycket med Viking Line som liten och vill även att William ska få göra det och uppleva lite av det som han fick uppleva. Jag själv har ju mest varit på sol och bad semestrar under min uppväxt och vill att våra barn ska få växa upp med det. Med sol och bad innebär inte bara att vi åkt till medelhavet utan även till Danmark så det behöver inte alltid vara så långt bort.

Men som sagt, vi sätter William först och oss sen. Det viktigaste är ju inte vad vi vill, utan att han har det bra och mår bra.


 

Älsklingen i våran A2-hytt när vi åkte till Riga 2-4 Augusti 2011.

...

Av Cecilia - 25 juli 2012 07:03

Hej hej på er!


Nu är älsklingen på jobbet igen och visst blev det övertid igår också som jag förstodd att det skulle bli, men han var ändå hemma tidigare än i måndags, så vi får se hur det blir idag. Imorgon kommer han i alla fall inte att jobba övertid. :)


Jag sitter här hemma i min ensamhet och poppar musik. Känner mig faktiskt på ett väldigt bra humör idag vilket är lite konstigt ändå med tanke på att jag är så sjukt jävla less på halsbrännan som är värst under nätterna och i natt blev jag knäpp på det. Jag har fått rekommendationen om att jag ska äta gavicon så jag gjorde som jag gjort dom senaste kvällarna när jag haft halsbränna, tog en tablett och gick sedan och la mig. Vaknar några timmar senare utav att jag har en så sjuk jobbig halsbränna. Alla andra nätter har jag fått sova hela natten utan halsbränna. I helgen vaknade jag utav att jag fick en sur uppstötning mitt i natten så det var ju trevligt, nej. Ja, jag är less på det här. Har haft halsbränna hur länge som helst, men inte under nätterna. Nog om det.


Musiken får mig på andra tankar i alla fall. Jag tackar min underbara älskling för det. Han har en bra musiksmak så jag har en del att lyssna på :) Tur att man gillar samma.

Det här börjar kännas lite som sommarlov. Man var ju ofta ensam hemma och alla andra var bortresta och föräldrarna jobba. Man kunde göra lite vad man ville, som att poppa musik. Skillnaden nu på musikfronten är att jag behöver inte ha så förbannat högt längre som jag hade förr. Jag spelade väl för halva grannskapet då. Nu spelar jag bara för mig själv.


Nej jag ska väl försöka hitta på något nu.

Hörs!


Längtar tillbaka


   

Älsklingen i Lysekil när vi gick på strandprommenaden. <3

Av Cecilia - 24 juli 2012 06:51

idag har jag lite mer energi fast jag egentligen inte borde ha det då jag sov dåligt inatt igen. Sov bättre när jag fortfarande jobbade. Nu vaknar man mest utav att man måste kissa eller för att man har en så fruktansvärd halsbränna. Men det går åt rätt håll ändå på något sätt. Sover ju en stund på dagarna istället.


Patrik jobbade över igår och det kändes som att vi inte fick någon tid alls tillsammans och speciellt inte när jag somnar runt 20:30-21:00... Han kom hem strax innan 18:00 igår och idag gissar jag på att han kommer att jobba ungefär lika länge. Men allt kan hända.


Idag är det ingen vanlig dag för idag är det Salems födelsedag! Vår lilla katt blir hela 1 år idag! Så han fick lite go mat utav oss. Sedan lekte han massor med bjälran. Han avskyr att ha dom på halsbandet så vi tar bort dom när han får ett nytt så får han leka lite med dom i stället.

Han är en supergo lite kisse som gillar att busa lite grann. Och vatten är han lite intresserad av så länge han inte blir för blöt. Haha söt-katten. Våran lilla kille har blivit stor! :)


Idag fyller även Patriks pappa år så grattis till honom! :)


Salem och hans första älsklings-leksak


 

Salem badar


 

Lilla "familjen" förra året.


 

Salem och Patrik myser


   

Salem och Filip myser 

Av Cecilia - 23 juli 2012 13:36

Idag har jag inte så mycket energi. Nästan all energi försvann när Patrik gick till jobbet. Funderar på om det beror på tt det är måndag och jag vet att det kan bli övertid idag, imorgon och på onsdag om det vill sig så illa. Jag vet också att det kan bli så mycket övertid så att hn inte kommer hem förens efter 20:00. Men jag vet också att han kan komma hem tidigare än 16:00 om det är lite att göra så det kan bli hur som helst, men en sak vet jag säkert och det är att han ska jobba 5 dagar den här veckan (mån - fre) om inte lille William vill titta ut lite tidigare än beräknat. Och om inte Williamm tittar ut tidigare så är det långt kvar tills vi bara kan ta det lugnt och bara få va i några dagar. Det tar min energi.

Jag trivs inte så bra själv, utan jag är en sällskapsmänniska och gillar att ha folk omkring mig så därför är det ganska så naturligt att jag vill ha många barn. Ja, även Patrik vill ha många barn. Han är van vid att ha 6 syskon runt sig och trivs också när man är lite fler.


I Fredags så fick jag och Patrik ett paket på posten som var ifrån min mormor. Han hade för några månader sedan frågat oss vilket motiv vi ville ha på täcket som William skulle få och vi kunde inte bestämma oss så vi sa att mellan dessa två står det så fick hon välja och det blev så fint! Vi är supernöjda och Patrik tappa verkligen hakan när han såg hur mycket hon hade sytt själv för hand. (visserligen efter ett motiv, men hon har ändå lagt ner så mycket tid och kärlek bakom detta underbara täcke som hennes barnbarns barn ska få)

Vi kommer att använda det flitigt, men ändå så väldigt försiktigt eftersom det betyder så mycket.

Så ett stort tack till dig, mormor!


 

Täcket


Jag måste då säga det att jag är otroligt tacksam över att jag har en så fin och underbar familj och släkt som ställer upp så mycket! Tack ska ni ha allihopa!

Av Cecilia - 20 juli 2012 06:54

Idag är det äntligen fredag. För mig så känns det inte så speciellt just nu, men för alla somm jobbar och som får helg när dom slutar så är det nog speciellt. Jag längtar tills älsklingen kommer hem ifrån jobbet så att vi kan umgås hela helgen för det är så tomt här på dagarna. Katterna är oftast ute så man får inget direkt sällskap.


Igår så blev jag överraskad utav Patrik. Jag satt och höll på med maten som jag tänkte överraska honom med när jag plötsligt hör hur det smäller till i dörren utanför här (vårt förråd). Så jag kollade upp och fick syn på Patrik som stod där och var jätteglad. Jag blev både jätteglad utav att han äntligen var hemma 25 minuter tidigare än beräknat, men också lite besviken över att han kom hem så himla mycket tidigare eftersom att jag inte var klar med maten som jag tänkte överraska honom med.


När han kommer in så började han att fixa med riset och ville att jag skulle ta upp matlådorna som han hade haft med sig till jobbet. Jag ville hacka färdigt korven och envisades med att jag skulle göra det också. 2 matlådor kunde väl vänta tyckte jag, men han fortsatte att tjata lite om att jag skulle plocka upp dom så när jag hade hackat klart så tvättade jag händerna för att sedan ta upp matlådorna. Jag öppnar väskan och ser något rosa-aktigt papper typ och förstod inte alls vad det var. Tar tag runt pappret och börjar lyfta upp och först då inser jag vad det var.

Patrik hade köpt rosor till mig påvägen hem och ville överraska mig med, vilket han lyckades mycket bra med. Jag blev först helt chockad och sedan jätteglad och lycklig! Jag gillar att få blommor och rosor sådär ibland utan att det behöver vara något speciellt med dagen i övrigt, utan bara som en fin gest. Jag kollade på hhonom och tackade och såg i hela ansiktet på honom hur glad han var utav att hn gjorde mig så glad och lyckades överraska mig. :)


Mina fina underbara rosor som jag fick! :)


 

Närbild på en ros


   

Närbild igen.

Tack igen älskling för rosorna! <3 

Av Cecilia - 19 juli 2012 07:52

Idag är det lite speciellt med den här dagen kan jag tycka. Det är nämligen bara 3 veckor kvar till BF. Det känns helt underbart att det inte är så långt kvar, men jag vet ju att man kan gå över tiden. Det ska bli så spännande att se vem som får rätt i frågan om när han kommer. Om det blir hon på ultraljudet eller den barnmorskan som täckte för vår ordinarie barnmorska.

Appropå barnmorska så var vi till barnmorskan igår (igen) och allting såg bra ut. Hon frågade lite om min vikt igen och undrade om jag hade gjort något för att gå ner i vikt eftersom att jag stod still på samma vikt som förra tisdagen då jag hade gått ner 2,1 kg. Men jag har bara gjort som jag har gjort under hela graviditeten, ätit det som jag har fått och varit sugen på, men också rört mig en del. Just nu så tycker jag att det är lite jobbigt att ställa sig på vågen när man kommer ner bara för att jag inte rör mig 30-60 minuter varje dag som jag gjorde under den tiden som jag jobbade för det tar ungefär 30 minuter att cykla tur och retur till jobbet och 60 minuter att gå tur och retur, så jag hade ju trott att jag skulle öka en hel del i vikt på grund utav att jag bara sitter still här hemma. På jobbet så rörde man ju på sig hela tiden också så. Men det är skönt att jag ligger ganska så stabilt. Har bara gått upp 7 kg under hela graviditeten då sedan inskrivninen. 2 kg sedan vi plussa. (började med att gå ner 5 kg till inskrivningen som jag inte heller vet hur det gick till.)


Annars då så händer det inte alls mycket. Jag ska börja fundera lite på vad vi ska handla när lönen kommer. Vi måste till IKEA nämligen och då kan det vara bra att veta i förväg vart man ska gå eftersom det alltid är mycket folk på IKEA. Sen ska jag försöka ta tag i barnmatstolen som vi fick utav VD:n på jobbet och hans fru. Den har lite målarfläckar på sig så den ska jag slipa och sedan måla vit tänkte jag.

Vädret är som vanligt inte roligt. Det ser ut som att solen skulle kunna titta fram om målnen bara vill försvinna, men det ser också ut som att det skulle kunna bli regn.


Älsklingen är på jobbet igen och det är lika tråkigt som vanligt att han inte är hemma med mig. Varje kväll som han kommer hem så känns det som att det är helg och varje morgon som han cyklar iväg till jobbet så känns det som att det är måndag. Tur att det är fredag imorgon. :)


Nä, jag ska väl försöka göra lite nytta här hemma och städa lite.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards