Mamma Till

Alla inlägg under juli 2013

Av Cecilia - 31 juli 2013 22:24

Jag är stressad, Patrik är lugn. Det är som vanligt när vi ska iväg så är den ena stressad och den andra lugn. Den här gången var det min tur att vara den stressade. Vi vill att lägenheten ska var så ren den går att få typ och så ska vi fixa en vägbeskrivning på vart vi ska köra. Lite presenter till William ska beställas och en paket på posten måste komma helst nyss.

Vår vagn är ju trasig och vi ska försöka få laga den. Vi funderade på att köpa en extra resevagn så att vi kunde ha en ståendes hos Williams mormor och morfar, men vi hoppar nog över det verkar det som att det kommer att bli. Vi är inte 100 än. Vi tycker att det blir så mycket pengar med tanke på att vi ska till flera ställen och Danmark å även Ullared. Leksaker å kalas är inte det billigaste. Allt måste ju självklart ske under samna löneperiod.

Det som gör mig lugn är att 90% är pakat. Min kusin som bor någon dörr bort är katt- och lägenhetsvakt åt oss under tiden. Tack å lov för det. Men än ska vi inte åka.

Salem som har varit borta i ca 2 veckor kom hem idag. Vår lilla kisse. Han var riktigt gosig som alltid och la sig intill William när han satt på golvet. Salem är fruktansvärt snäll, men vi släpper inte Salem eller William med blicken när dom är nära varandra för man vet ju aldrig.

Nej nu ska jag sova.

Av Cecilia - 31 juli 2013 08:30

Bloggappen krånglade igår såg jag så bilden kom aldrig upp. Vi gör ett nytt försök istället.

William så glad och lycklig efter att ha rivit ut alla kläderna på golvet. Han ville nog organisera om i sina lådor. :-)

Av Cecilia - 30 juli 2013 18:20

Bjuder på en bild på en busig kille idag. Han ville organisera i sins lådor. Haha sötnosen.

[Bild]

Av Cecilia - 30 juli 2013 18:18

Bjuder på en bild på en busig kille idag. Han ville organisera i sins lådor. Haha sötnosen.

[Bild]

Av Cecilia - 29 juli 2013 20:43

Igåe gjorde vi många matlådor till William. Ca 20 st. Han fick 3 olika maträtter, makaroner och köttfärssås med grönsaker till, lax med couscous, sås och grönsaker och kyckling med sås och grönsaker. Vi låter ALLTID William få smaka en liten liten tesked av det vi gör till honom för är han nöjd så är det bra. När sista maträtten till honom var klar så fick han en portion utav det.

Vi lagade även matlådor till oss själva. Det blev ungsbakad lax med couscous och grönsaker och så även kyckling med samma tillbehör. Otroligt gott.

Bjuder på lite bilder från igår och någob från idag.
En utav bilderna är på vad William var snabb på att lägga in i frysen när vi la in hans och våra matlådor. Det är eb maraka. (Stavning?)

Av Cecilia - 28 juli 2013 15:17

Vi har ingen vanlig vagn längre. Vi har enbart en sulky som jag inte är förtjust i. Vi ska försöka fixa denna vagnen annars blir det en ny.

Av Cecilia - 27 juli 2013 11:25

Nu är vi på väg hem ifrån Storvik. Det tog lite längre tid än vad vi alla hade trott att greja med bilen. Patrik och anders grejade och jag å Jessica passade barnen. Vid 20:30 ungefär så frågade Jessica om vi ville sova över istället eftersom grabbarna fortfarande intr var klara då utan dpm hade precis börjat grilla mat åt oss allihopa. Så det tackade vi ja till.

Melina växer så fort! Ja det gör William också, men man träffar Melina Ibland bara så då märker man det på ett helt annat vis. Den här gången vat hon riktigt mammig. När Jessica undradenom jag kundr hålla henne medans hon fixade en grej så skrek hon ända tills Jessica tog henne igen. Inget jag gjorde hjälpte. Det som hjälpte, hjälpte väldigt lite. Men hon är så go å söt ändå. :-)

Av Cecilia - 26 juli 2013 15:19

På väg till Sandviken för att sedan åka vidare till Storvik till Williams kusin.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards