Mamma Till

Alla inlägg under april 2012

Av Cecilia - 30 april 2012 20:34

Hej hej!


Nu är vi hemma igen, tyvärr. Vi blev, som jag trodde, försenade igå, visserligen bara 40 minuter, men ändå. Vi kom hem hit vid kl. 20.00 och då var det bara över till Carina som har passat våra katter nu under den här veckan och hämta hem dom.

Jag tänkte berätta lite om veckan som varit och om Ullared, men Ullared får ett eget inlägg lite senare, när jag har fått tillgång till älsklingens bilder.


Vi började resan ner på lördagen den 21 april och kom hem till mina föräldrar strax innan kl. 17.00 Vi har mest suttit och pratat under veckans gång och badat badtunna vilket är helt underbart! Men samtidigt som man tycker att vi har tagit det lugnt under veckan som varit så har det faktiskt varit ganska så fullt upp hela tiden ändå.

på onsdagen så åkte vi till Ullared och där blev det en heldag. På torsdagen så var det mycket fix inför Sofies bal som hon skulle på och även en hel del fix inför studentfirandet.

I Fredags så var det själva studentdagen för Sofie och full rulle ända in på småtimmarna. Sedan har det varit lugnt dom andra dagarna ändå tycket jag.


Jag körde för övrigt en del bil när jag var hemma och hälsade på. Jag har inte kört bil på över 1 år och 8 månader sedan så det var skönt att få köra lite. Patrik fick åka med och han tyckte att jag körde riktigt bra. (jag har inte riktigt det självförtroendet så att jag kan säga att jag kör riktigt bra).


Patrik fick en födelsedagspresent i efterskott och jag en i förskott utav mina underbara föräldrar. Vi fick en digitalvideokamera så nu kan vi filma William hur mycket som helst när han har kommit! Vi är så glada över presenten och vill börja använda den redan nu! Tusen tack än en gång för presenten! <3


Sofies student var trevlig och hon hade ganska så tur med vädret. Det blåste en hel del, men det regnade ingenting.

Hon var fin och glad hela dagen och kvälle. Jag och Patrik skjutsade henne till skolan och så körde mamma och pappa henne hem efter. Sedan hade hon kompisar där fram tills det att dom åkte iväg för att festa lite ute på någon krog, men studentfirandet övergick till att bara umgås när Sofie lämna huset, men trevligt hade folk nog ändå. Själv gick jag ner och la mig, trött som jag var.


Nej, men helt klart är det att vi har haft en helt underbar vecka och vi ville verkligen inte åka hem igår.

Här kommer lite bilder från Sofies student.


Sofie får en massa djur och annat roligt runt halsen!

 

En glad student! :)

   

Sofie med alla sakerna runt halsen! Go och glad är hon ändå! :)

Av Cecilia - 29 april 2012 11:52

Förra lördagen så åkte vi ner till västkusten för att hälsa på mina föräldrar och främst för att gratta min syster, Sofie , när hon tog studenten.idag sitter vi här på tåget i uddevalla och önskar att vi kunde få kliva av tåget och stanna här nere. Både jag och Patrik tycker om att vara här nere på västkusten och ingen av oss riktigt trivs uppe i lilla Ockelbo. Vi hoppas på att vi ska kunna åka ner snart igen. Jag tänkte blogga lite mer när vi har kommit hem igen.

Av Cecilia - 15 april 2012 16:13

Hej hej!


Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här i bloggen igen. Jag är så trött på kvällarna ibland. Det går liksom lite i perioder så efter jobbet så orkar jag inte riktigt alla gånger att sätta mig här och uppdatera. Jag ska försöka bli bättre och en grej som kommer göra det lite roligre att sätta sig här och uppdatera för mig, men som också kommer göra det lite roligare för er läsare är att vi funderar på att köpa en ny kamera. Den kameran som vi har just nu är en som jag fick utav mina föräldrar i födelsedagspresent 2007. Då och flera år framåt så var den jättebra och man behövde bara byta batteri lite då och då. Nu kan man ta runt 10 max 20 bilder innan den börjar blinka att man ska byta batteri och sedan lägger den av, så det börjar bli på tiden att man införskaffar sig en ny. Den har används flitigt utav mig fram tills nu. Undr en sommar så kunde jag ta ca 5 000 bilder om ens det stoppar. Hur som helst, en ny ska vi köpa oss.


Idag är vi i v. 23+2 för er som är intresserade utav den biten. Patrik har börjat känna näst intill alla sparkar när han håller på magen så det är verkligen roligt. Förut så kände han bara när William sparkade hårt, men nu känner han många utav dom mjuka sparkarna också. Det är alltid lika underbart att se hur hans ansikte lyser upp när han känner sparkarna. Jag blir lika lycklig och glad varje gång.

Det är även mysigt när han lägger örat emot magen för att lyssna lite på William och när han sparkar. Han har fått sig några sparkar mot örat också. Haha


Här under dagen så har vi bakat lite bröd och bullar. Vi har även gjort hemmagjord glass och matlådor för hela veckan så det är skönt att ha det gjort så slipper man tänka på det sen.

Jag har även tänkt att jag ska ner i garderoben och rota bland lite grejer idag, men vi får se om jag hinner och orkar det. Städning står ju också på schemat och så ska vi duscha och bara ta det lugnt under kvällen så vi kan ladda upp inför en ny vecka.


nej nu ska jag nog ta och fortsätta här hemma.

Ha det så bra!

Av Cecilia - 9 april 2012 19:18

Hej hej!


Just nu så står min härliga pojkvän och fixar så att vi har matlådor till veckan. Han har innan dess lagat en väldigt god kvällsmat till oss två som bestod utav lövbiff, potatis och så en kall-sås som jag slängde ihop lite hastigt och lustigt sådär. Men gott var det. Han är otrolig på att laga mat tycker jag. :)


Vi håller för övrigt på att plantera för fullt och längtar tills man kan börja ute. Det vi har börjat plantera är sådant som man kan och ska så inne innan man sätter ut det. Vi har även köpt hem lite blommor som vi har tänkt att plantera ute lite senare.

Helst utav allt så skulle vi vilja flytta till ett hus med en stor trädgård så vi skulle kunna ha ett stort land och så lite blommor, buskar och så vidare. Vi har drömmar jag och min underbarar fästman!


Här kommer för övrigt lite bilder på blommor som vi köpt hem för några veckor sedan.


En liten mini palm-aktig.

   

Den här tyckte vi såg så tuff ut så vi köpte den bara därför! 


Såg att jag inte hade någon bild på den tredje som jag ville visa, men det får jag väl ta någon annan dag istället. 

Av Cecilia - 7 april 2012 11:04

Hej allihopa där ute och glad påsk!

Dagen idag har börjat väldigt lugnt och kommer väl att fortsätta så också. Vi ska över till Carina (min faster) lite senare idag, men annars vet jag inte vad som händer idag.


Igår så visste vi först inte vad vi skulle hitta på under dagen när vi vaknade, men vi bestämde oss runt 9-10 att vi skulle åka in till Gävle och försöka hitta en tröja till mig som jag hade tänkt att ha på mig när Sofie (min syster) tar studenten. Vi kom hem med betydligt mer saker, som alltid när man bara ska handla någon enstaka grej. Men jag är nöjd med alla köpen och tänkte visa er lte utav dom.



 

Två bodys som vi bara vad tvugna att köpa! :)

 

Ett par skor til mig ;)

 

Två tröjor som jag hittade


 

Rosorna som jag fick utav Patrik förra veckan som jag glömt bort att nämna här i bloggen. Super fina och alltid lika roligt att bli överraskad med lite blommor då och då. Jag älskar honom och hur gulligt spontan och kärleksfull han är mot mig. Jag gillar verkligen såna här små kärleksgester. <3

 
Av Cecilia - 6 april 2012 07:56

Vi har för tillfället problem med vårt mobilabredband och kommer därför inte kunna blogga lika mycket förens det är löst. Men titta in här lite då och då så hänger ni med i svängarna om vi skulle få igång det igen. :-) ha det bra allihopa!

Av Cecilia - 1 april 2012 17:14

Hej hej på er!


Idag har vi inte gjort så mycket skulle jag vilja säga. Vi har haft våran typiska söndag, så som det ofta ser ut och som faktiskt är väldigt härlig.

Vi har varit en sväng fram till affären, slängt lite återvinning och så har vi lagat matlådor för hela veckan!

Söndagar spenderas oftast åt att laga matlådor för hela veckan så att vi ska slippa stå med det när vi är trötta efter jobbet.


Jag och Patrik brukar hjälpas åt en del när det kommer till matlagning fast det är alltid han som gör det mesta och som tänjer på gränserna. Han skapar sina egna recept, medans jag brukar vilja följa recept eftersom att jag inte är duktig på matlagning och hatar att laga mat. Patrik å andra sidan älskar att laga mat så han står alltid för det. Men jag brukar leta reda på dom recepten han vill ha reda på och hjälpa till med att skala potatis och ta fram ingredienserna, annars gör jag faktiskt inte så mycket, men han tycker att jag underlättar för honom.

Idag så har jag stått för pizzasalladen och skalat potatis, medans han har fixat marinad till både kycklingen och laxen.

Kycklingen fixade han till i ugnen och laxen steker han, sedan gör han egna kallsåser till det.

Jag älskar hans matlagning! Han lyckas alltid laga mat så att jag gillar det och kan äta det. Som när vi blev tillsammans så gillade jag inte sallad, men han gjorde en sallad så att det skulle passa mig och nu älskar jag sallad. Jag gillade inte heller lax så himla mycket, men han har stekt på lax med olika såser och tillbehör och kryddning så att jag älskar det nu också. Han är otrolig, min underbara fästman! Jag älskar dig!

Men helt ärligt, kan det bli bättre? Jag som hatar att laga mat slipper laga mat för att han älskar att laga mat. Han gillar inte att diska och jag diskar mer än gärna bara jag slipper laga mat. Så vi har fördelat det på det viset också.


Jag skulle vilja ber er att titta in på hans blogg: http://ostpackare.bloggplatsen.se och läsa lite där. Han återspeglar hur han upplever det att bli pappa, hur graviditeten tillsammans med mig är och matlagning. Hans huvudområden är pappalivet och matlagning, men självklart en hel del vardag.

Jag tycker att vi ska lyfta fram killar som bloggar lite mer eftersom det är ett kvinnodominerande grej i huvudsak.


Magen igår eftermiddag. v. 21+1


 

Kycklingbröstfileerna (han gjorde även kycklinginnerfile)


   

Pizzasalladen som jag har gjort (tack vare ett recept som älsklingen hittade)

 

Min tallrik med lax, potatis och en kallsås gjord på turkisk yoghurt, dill, citronsaft och citronpeppar. 

 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards