Mamma Till

Direktlänk till inlägg 8 juni 2014

Ekologiskt

Av Cecilia - 8 juni 2014 19:59

Det kan verka som att det är onödigt och dyrt att handla ekologiskt, men faktum är att det är bättre för oss och miljön om man tänker på att handla mat som är ekologiskt, kravmärkt och så vidare. Vi vill inte att våra barn ska få i sig en massa konstiga kemikalier och försöker därför att minska på det genom att bland annat köpa ekologiskt.

vi har valt att byta ut sånt som inte skiljer för mycket i pris. Som mjölken till exempel kostar bara någon krona mer medan köttfärs kostade över 100 kronor för ett litet paket när ett stort kostar cirka 50-60 kronor. Så vi väljer att byta mota ekologiskt i den mån vår plånbok tillåter genom att byta ut det som inte skiljer många kronor på. Vi vill byta yt allt, men man får ta det stegvis.

Ekologiska bananer är en grej som kostar (i vår närbutik) 2 kronor mer så då köper vi ekologiskt.

Ingen kan göra allt, men alla kan göra något och vi har valt att göra något för vår och framförallt för våra barns hälsa och framtid.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia - 5 maj 2015 17:42

Oj oj, här händer det inte mycket, men det händer desto mer i vårt liv. Föräldrsledighet, studier, bröllop och resor är det som väntar här näst för oss. Barnen bara växer och växer så det gäller att hänga med. Det har bara sagt pang så både kryper oc...

Av Cecilia - 24 juli 2014 23:58

Idag klockan 14:44 blev Melvin en månad gammal! Jag förstår inte vart tiden har tagit vägen. Det känns som att han föddes igår, men samtidigt som att han alltid har varit här med oss tre. Han växer så det knakar! Han går upp fint i vikt och längd...

Av Cecilia - 24 juli 2014 23:39


Idag har William varit utan napp i en vecka! Vi har känt av William och en morgon så vaknade han utan nappen (som så många gånger förut) och frågade/letade inte efter den så jag la den i hans nappburk med alla hans andra. Vid lunchvilan så frågade ...

Av Cecilia - 24 juli 2014 00:09

Det är nått fruktansvärt varmt nu och har varit det ett par dagar. Jag gillar värme, men tycker så synd om barnen. William kan ju alltid ta ett svalkande dopp, dricka kallt vatten och så vidar. Det är lite svårare för Melvin som är så liten och som a...

Av Cecilia - 13 juli 2014 22:17

Melvin växer för fullt. Det märks att han blir längre, men inget babyhull har han fått ännu. Han älskar att ligga på bröstet hos mig eller Patrik och sova eller bara mysa. Han vill titta dig omkring mer nu och även mamma, pappa och storebror är intre...

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards