Mamma Till

Alla inlägg under augusti 2011

Av Cecilia - 15 augusti 2011 18:57

Idag är det en speciell dag.

Idag är det lite mer än ett år sedan vi sågs för första gången, vilket är lite märkligt med tanke på att vi redan sommaren 2002 stod och kollade på samma uppträdande, Brandsta City Släckers på Ockelbo Marknaden, där vi stod bara några meter ifrån varandra. Fyra år senare så arbetade vi på samma företag under en månads tid, utan att se varandra. Året där efter så arbetade vi åter igen på samma företag, men den här gången i två månader, men även den här gången så såg vi inte varandra.


Från och med 2001 så har vi under somrarna bott bara från några meter upp till några hundra meter ifrån varandra. Dina föräldrar bodde på andra sidan vägen av där jag brukade tillbringa somrarna. Men trots detta så tog det från 2001 ändrå nio år innan vi sågs och upptäckte varandra. 9 år innan vi visste om att den andra ens fanns. 9 år innan vi för första gången pratade med varandra.

Idag är den 10 månader sedan vi blev tillsammans och jag minns den dagen som om det vore igår. :)


Patrik, Min alldeles egna diamant. Jag har aldrig älskat någon så här mycket förut,  som jag älskar dig . Varje gång som jag tänker på dig så ler jag och blir alldeles varm inombords. Att vi nyss har varit på våran första utlandsresa och där med våran första kryssning har varit helt underbart! Att vi snart ska åka iväg igen, men den här gångne med flygplan tll Grekland kommer att bli underbart.

En vecka nere i Grekland med all inclusive och en dagstur över till Turkiet tillsammans med den bästa, kan livet bli så mycket bättre? :)

Jag älskar dig så otroligt mycket! Du är verkligen ljuset i mitt liv. Nu slipper jag försöka att hålla huvudet ovanför vattenytan när jag försöker att simma över floden. Du har nu byggt en bro över så att jag slipper försöka simma över mer. Jag ser vart jag är på väg. Jag famlar inte längre runt i ett totalt mörker. Allt detta är tack vare dig.

Det finns ingen som ställer upp för mig som du gör. Jag kan inte tacka dig nog för allt du gör för mig, för att du alltid finns här i vått och torrt. för att du tycker om mig för precis den jag är.

Med dig så kan jag alltid vara trygg och vara den jag är. Mår jag dåligt så finns du där för mig och tvärtom. Vi kan dela allt. Vi är som gjorda för varandra. vi är som två delar som bara passar med varandra. Lycka är att se dig vara glad, lycklig och att se dig må bra. Jag kommer att göra allt för dig och jag vill ge dig allt. Jag vill ge dig så mycket för du är värd så otroligt mycket. Men det finns inget värde som går att mäta med hur mycket du är betyder för mig och för hur mycket jag älskar dig. Jag är glad för att du är mig och jag kommer alltid att vara din!


   Vi när vi förlova oss 

Patrik i Gävle

  Patrik och Jag på väg till Stockholm   Patrik på Cinderella  Patrik och jag i hytten   Patrik på Sun & Fun   Patrik vid ringmuren  Patrik ute på däck Patrik och jag i hytten 

Av Cecilia - 14 augusti 2011 12:59

Jag har under den senaste tiden lagt märke till hur människor här uppe ser på allt som har med bilar att göra. Det är en väldans hysteri om att man ska ha körkort och bil. Jag har körkort och får höra allt ifrån "Jaha, har du körkort, det trodde jag inte", "Varför har du ingen bil då?", "Varför skaffar inte du någon bil om du har körkort?", "Du kan/borde skaffa bil". Men varför måste man ha en bil för?

Jag har även lagt märke till att många här uppe ska vara så hurtiga av sig och motionera hit och dit och äta så himla nyttigt, men att gå några hundra meter eller kanske max upp till en kilometer är jobbigt. Dom tar hellre bilen till affären än att gå trots att dom inte handlar mycket alls istället för att få lite gratis motion på vägen? För matkassarna blir som tyngder så fördela maten på två påsar om ni handlar lite mer.


Jag och Patrik har ingen bil och känner inte att vi måste ha det heller. För i dagens samhälle så är det billigare att åka buss dom få gångerna man ska åka iväg. Det har blivit så fruktansvärt dyrt att ha bil. Försäkringen, bensinen, bilen och körkortet är dyrt! Att man sedan ska köra miljövänligt är ju nästen omöjligt eftersom att det kostar en förmögenhet att skaffa en miljövänlig bil.

Nej jag förstår då mig inte på hela den här hysterin om att man måste ha körkort och bil om man nästan ska bli rånad på köpet när allt bara blir dyrare och dyrare. Jag är hellre utan bil och inte så himla lat. :)


//Cecilia

Av Cecilia - 12 augusti 2011 18:13

Den 2 augusti klockan 11:35 avgick bussen ifrån Gävle mot Stockholm. 15:20 klev vi av bussen på Viking Line-terminalen och där väntade ytterligare några plågsamma timmar eftersom vi båda bara ville kliva på båten.

17:15 fick vi lov att kliva på båten och det var så spännande att få se vart hytten låg och hur hytten såg ut men främst hur båten såg ut. Jag har själv aldrig åkt på någon annan kryssning än studentkryssningen.

Väl på båten så installerade vi oss lite snabbt i hytten för att sedan gå upp så soldäck och njuta utav skärgården när vi seglade ut bort till Riga.

Vi hade bokat den sista A2-hytten som dom hade och även all inclusive (det vill säga bara måltiderna i det här fallet.

Hela första kvällen så tog vi det ganska lugnt och njöt utav att bara vara vi två.


Den 3 augusti vaknade vi till ett väldigt vackert väder som vi hade under alla 3 dagarna. Vi gick ner och åt en mycket god frukost och sedan ut på soldäck för att se när vi segal in i Rigas hamn.

Klockan 10:20 fick vi kliva av båten och på bussarna. Vi hade bokat en guidead tur i Riga på 3 timmar. Vi åkte först buss en bra stud och guiden berättade så himla mycket intressant. Vi fick se Operahuset, Ryska och Finska ambassaden, Rigas frihetsgudinna, Monumen byggt för Stalin under 50-talet, Svarthuvudenas byggnad (ja, det heter faktiskt så), Svenska porten, första lettiska skolan, ringmuren, Saluhallarna, stadshuset och så himla mycket mer. Bilder kommer lite längre ner.

Sen på kvällen så åt vi en tre rätters middag som var otroligt god, men det bästa utav allt var att jag fick njuta utav den här middagen tillsammans med den personen som jag älskar över allt annat, Patrik. Vi hade en så vacker utsick över havet medans vi åt.


Den 4 augusti så gjorde vi ett snabbt uppehåll i Mariehamn för att sedan bege oss av mot Stockholm. Även den här dagen så passade vi på att njuta och sitta ute i solen och ta en kall öl och äta gott. Vi njöt utav att bara få vara. vi njöt av att få komma bort, men verkligheten kom snabbt tillbaka. Runt 15:30 ankom vi till Stocholm igen. Ingen utav oss ville varken lämna fartyget eller Stockholm.

Men vi hade en otroligt vacker, underbara, rolig, lärorik och romantisk resa för två. :)


Ni får hemskt gärna gå in och läsa mer på Patriks hemsida där han också har skrivit om Riga ur hans perspektiv. :) Mycket vackert skrivet.

Nu tänkte jag infoga lite bilder.


//Cecilia


Jag och älsklingen på bussen    SOLDÄCK!! :)   Älsklingen på soldäck Jag på sun & fun  Precis börjat åka med bussen    Stadshuset Svarthuvudens byggnad  En lokal pub/restaurang  Svenska porten    Ett av alla vackara hus och byggnader som fanns Älsklingen vid ringmuren    St. Peters-kyrkan Så här vackert var det på kvällarna 

Av Cecilia - 11 augusti 2011 21:04

Hej!

Nu börjar dagen lida mot sitt slut och här sitter jag i sängen och bloggar samtidigt som jag slänger ett öga på tv:n lite då och då.


Idag har det inte hänt så fasligt mycket. Vi har semester och passar därför på att njuta av ledigheten, men samtidigt göra sådant som vi tycker att vi inte har tid med annars, ta som i dag till exempel; vi har hunnit rensa en del idag och mer blir det imorgon. Men den största skilladen idag jämfört med annars är väl att vi har möblerat om totalt här i våran lilla lägenhet. Inte i gästrummet och köket, men annars så tycker i alla fall jag att det har blivit som en helt ny lägenhet.


Vi har inte bara hunnit att möblera om och rensa lite, vi har även varit två vändor till tippen och den är väl i och för sig inget konstigt med det, men ärligt, hur många utav er där ute skulle ta eran tv-bänk (den här vägde en del) och gå till tippen som ligger 5-10 minuter bort? Jag skulle gissa på att det inte är så speciellt många som skulle gjort det, men det gjorde vi i alla fall och det var så skönt att bli av med den! Anledningen till att vi gick dit bort med den var för att vi inte hade tillgång till någon bil, men det är inte så speciellt jobbigt som det låter faktiskt.


Idag har vi även börjat på ett nyttigare liv. :) Känns underbart och den här gången ska jag verkligen ge allt för att det ska hålla längre än bara några dagar!

Jag kommer tyvärr att skjuta upp på inlägget om Riga därför att jag inte har hunnit med att blogga någonting idag och för att jag vill bara kunna vara jag och Patrik för en liten stund innan vi ska sova och upp imorgon för att fixa det sista.


Patrik, du är helt fantastisk! Jag älskar dig så otroligt mycket så att jag kan inte beskriva det i ord, men jag är så glad över att det tillslut blev du och jag. :) Du är mitt allt! <3


//Cecilia

Av Cecilia - 11 augusti 2011 11:16

Hej!

Efter månader av inaktivitet så kommer jag nu att köra igång bloggen igen. Anledningen till att bloggen har blivit lidande är på grund av att jag har arbetat och sedan gått hem och tagit det lugnt och inte ens tänkt på bloggar. Men nu börjar det hända lite saker i mitt liv igen, bland annat så har älsklingen och jag varit på en kryssning över till Riga, (vilket jag ska blogga lite mer om i eftermiddag/kväll). Om nångra veckor så ska vi åka på en till resa, men den här gången med flygplan ner till Grekland och sedan ta en dagsutflykt över till Turkie och det kommer jag också att berätta mer om i ett annat inlägg.

Men nu så ska jag och hjärtat ta det lite lugt och sedan gå fram och fixa lite grejer. :)


//Cecilia

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards