Mamma Till

Alla inlägg under maj 2012

Av Cecilia - 27 maj 2012 17:48

Hej hej!


Veckan har gått fort och vi har fått mycket gjort och haft roligt.

Arbetsveckan i sig tycker jag har gått ganska så fort ändå trots att den har varit som alla andra veckor den senaste tiden.

I torsdags så träffade jag en gammal vän som jag inte sett på jättelänge. Det var riktigt rolig. Vi tog en fika och satt å pratade i över 2 timmar ungefär. Hon hade med sig sin lille son som är ungefär 6 månader. Så himla söt lite kille. Vi patade ju ganska så mycket om allting, men det vi pratade mest om var ju ändå graviditet, förlossning och hennes lille son såklart. Det är alltid lika trevligt att träffa gammla vänner.


Igår så hade vi fullt upp från det att vi klev upp tills det att vi gick och la oss. Vi hade hyrt ett släp som vi hämtade strax efter klockan 10.00 och så åkte vi ner till Gävle. (Patriks kompis, Jimmy ställde upp och skjutsade oss.) Väl nere i Gävle så köpte vi ett vitrinskåp och en soffa. Efter det så åkte vi till Biltema så att Patrik fick köpt sig en cykel och så gick vi över till Jula och köpte oss ett caféset att ha här utanför på framsidan. Sist, men inte minst så åkte vi och handlade lite småsaker på Rusta och sen mat på Willy´s innan vi begav oss hem.


När vi kom hem så började grabbarna att lasta av allting och jag plockade in i kylen och frysen bland annat. Sedan åkte vi och käkade lite mat och så tillbaka till "arbetet" igen.

Grabbarna satte igång med att montera ihop Patriks cykel medans jag började med att torka av vitrinskåpet och flyttade över nästan ingenting till det igår utan tog det mesta idag faktiskt. Hursomhelt, efter det så började jag att fixa med soffan och efter någon timme så var vi alla klara med allting som vi höll på med så då åkte Jimmy hem och vi satte oss i vår soffa och tog det lugnt medans vi inväntade eurovision song contest. Vi tände lite levnde ljus och satt där nere och drack lite gott. Patrik en winecooler och jag lite sprite. Klockan 23.00 somnade jag i Patriks famns så strax därefter så beslöt vi oss för att gå upp och sova istället.


Dagen startade med en mysig frukost ute i solen på framsidan. Så vill jag nog starta alla mina mornar ;) Annars så har vi grejat mycket här hemma. Patrik har planterat och jag har ändrat om lite i köksskåpen eftersom att mycket åkte ner i vitrinskåpet så nu har vi lite bättre ordning och plats i skåpen. Vi har även fixat lite matlådor till i veckan och Patrik håller på med dom sista. vi har även tvättat mellan 07:00-12:00.

Ja det var nog allt för denna gången.

Men här kommer ett gäng med bilder i alla fall.


Soffan och vitrinskåpet

 

Magen igår. v. 29+1


 

Jag och lilla magen i nya soffan

 

Här var jag pigg och glad... Lite trött, men glad.

  

Myspys!

 

Ännu mera mys!

 

Älsklingen ute i solen precis efter frukosten. Så här har vi suttit i några timmar idag. Skönt! :)

  

Vi såg årets första nyckelpiga! :)

 

Lilo imorse. Sötkatten försöker svalka sig lite.

 

Älsklingen  har lagt dit 5 plator till idag. (totalt 10 som stod i 2 stora högar när vi flytta hit)

 

Dags att plantera! :)

   

Vår lunch idag! :) Potatis, grillar, typ tzatziki, sallad och lite persiljesmör.


Av Cecilia - 20 maj 2012 20:20

Hej på er!


Allt rullar på som vanligt och för en gångs skull så har vi tagit det lugnt hela helgen. Ganska så skönt faktiskt, men vad fort tiden går. Imorgon är det dags att jobba igen. Men jag tänker ganska så positivt när det kommer till att tiden går fort för då får vi ju snart träffa vårt älskade lilla barn! <3


I fredags så var vi till barnmorskan och allt såg bra ut med både mig och lillkillen så det var skönt. Eftersom att vi hade missat sista delen på föräldrarutbildningen så ska nästa tid bli förlängt så att hon hinner gå igenom allt med oss då.

Vi funderar fram och tillbaka hela tiden om vad vi ska göra med garderoben som står i barnrummet. Ska vi behålla den och köpa hyllplan till den eller ska vi be dom hämta den så vi kan köpa en ny eller helt enkelt inte gör någonting alls på klädfronten..

Vi kollade på Ikeas hemsida igår efter lösa hyllplan att sätta in i garderoben, men vi hittade inte det så vet inte vart vi ska kolla.


Nä, nu säger jag nog hejd för den här gången. Ska hoppa in i duschen och sedan ta lite vattenmelon tänkte jag. Är så fruktansvärt sugen på det. Men ha det så bra. På återseende. :)

Av Cecilia - 14 maj 2012 18:43

Salem är våran goa lilla kattkille på 10 månader. Tänkte visa ett filmklipp på när han och jag leker lite. Han började att leka med en bjälra som jag kastade iväg. Han kom tillbaka med bjälran hela tiden så vi började apportera lite lätt med honom. haha.



 

Av Cecilia - 13 maj 2012 12:45

Idag så har vi haft tvättid mellan 07-12. Så när vi hade stoppat in dom två första maskinerna fulla med tvätt så gick vi hem igen. Väl hemma så hade vi redan blandat till lite jucie som jag tog till frukosten och att dricka just jo jucie med smak av ananas och apelsin samtidigt som man kollar ut och ser att det är en klarblå himmel ute, för mig tillbaka till Rhodos då jag varje morgon drack just ananas jucie till vår frukost.

Jag längtar tills vi kan åka utomlands igen. Just nu så får jag inte flyga på grund av att jag har gått så långt in i graviditeten och sen när lilla William är ute så vill vi ha några månader hemma först innan vi åker iväg och så är det ju vinter vilket innebär att dom flesta resorna till sol, bad och värme kostar en hel del så därför har vi sagt att nästa år blir nog lagom för oss att åka iväg plus att William hinner bli runt året när vi åker i så fall så då blir det lite roligare när han kan vara mer med också. Inte för att han kommer att komma ihåg det direkt sen när han blir äldre, men ändå. Vi vill lära honom tidigt att flyga och åka iväg både inom Sverige och inom europa. En lite familjesemester utomlands vill vi ha helt enkelt och vi kommer självklart att lyssna på William och tänka på att han inte kan vara i solen direkt och speciellt inte några längre stunder. Vi har tänkt på allt det där redan.

Jag och Patrik älskar att resa bådaa två och ingen av oss vill att ett barn ska hindra det för vi ser inte barn som något hinder för att få åka ut och resa, utan allt handlar ju bara om att man får anpassa sig lite bara och tänka mer på barnet. Man kan göra det mesta även om man får barn. Men barnet går självklart alltid först.


Nu när tvätten är klar så har vi en helt tvättställning full med bara kläder till William som vi ville få tvättat i alla fall en gång innan han ska använda dom för vi har hört att köper man kläder så finns det mycket kemikalier kvar som inte är bra för barnet så det tänker vi på.

Men det är också nu när tvätten är klar som vi börjar med matlådor för nästa vecka och precis just nu så står älsklingen här bredvid mig och grillar. Solen försvann, som vanligt då man tänder grillen, men vad gör det? Så länge det är uppehåll och inte blåser för mycket så kan man ju faktiskt grilla. Det luktar verkligen gott här ute nu när köttet ligger på.

Patrik är duktigt på att grilla tycker jag. Jag å andra sidan vill inte grilla. Tycker det där med eld är lite små läbbigt att hålla på med så det är ju tur att Patrik gärna vill grilla. Jag älskar ju grillat och speciellt en god köttbit med kryftpotatis och någon god kallsås till. (jag har lagt bort bearnaisesås, eller hur det nu stavas)  Godas att ha till är ju sjävklart tzatziki ;)


Nej nu ska jag nog vara lite social och umgås med Patrik. :)

Ha en fortsatt bra söndag allihopa!


Magen i onsdags (9 Maj) v. 26+5

 

Köttet i väntan på att grillen ska bli klar

   

Köttet på grillen för ett tag sedan. Tyvärr så gjorde grilloljan så att det började blinna igen istället för att glöda och precis då så tog jag ju kort såklart. haha men men det blir bra ändå. :)


Av Cecilia - 11 maj 2012 18:51

Hej igen!


Nu Var det ett tag sedan jag uppdatera igen. Men den här veckan har vi haft en del övertid och då har man inte allt för mycket ork till att sitta vid datorn.


i onsdags så fyllde jag år. Hela min dag började med att Patrik kom in med en bricka där han hade fixat frukost till mig och där det även stod en vas med blommor, ett levande ljus och min present. Det var en helt underbar start på dagen och det är sådana små saker som kan göra en så glad. 

Presenten som jag fick utav Patrik var ett jättefint halsband som jag hade tänkt använda i helgen. Det är ett hjärta med en mamma och ett barn i. Det är riktigt vackert! :) Tack så mycket älskling för presenten! Puss!

Av mamma och pappa fick jag och Patrik en gemensam present. Vi fick en videokamerra så vi kommer att filma en hel del när William kommer! Det är en toppen present. Vi hade tänkt att köpa en men har inte gjort det och tänkte vänta ett tag till så det var verkligen uppskattat. :) Tack så mycket för presenterna! :)

Efter jobbet så gick jag och Patrik hem och bakade en tårta till miig som blev väldigt god och så tog vi oss ett varmt skumbad! :) Lite bilder kommer senare.


Idag har vi haft en ganska så annorlunda dag ändå måste jag säga. Det hela började med att vår ena katt, Salem, följde med oss till jobbet idag vilket inte var så bra så vi ringde till Patriks pappa som var så snäll och tog hand om honom hela dagen. Han fixade en kattlåda, vatten och lite mat så efter jobbet så kunde vi gå och hämta honom igen. Haha


Jag och Patrik har pratat en hel del om barn med sjukdomar och hur orättvist livet är. Vi har även fått tips om två bloggar utav min mamma som vi nu har börjat läsa. Barn är underbara och dom har hel livet framför sig, så varför måste livet vara så orättvist ibland för? Nej vi har haft mycket att prata om där och vi är helt överens.


Nej nu säger jag nog hejdå för den här gången och på återseende.

Av Cecilia - 6 maj 2012 13:45

hej hej


Den här veckan har varit lite tuff på olika sätt. Det har varit lite små problem med på familjefronten på Patriks sida, men det verkar lösa dig bra i alla fall.

Sen så har jag saknat min familj lite extra mycket den här veckan. Patrik brukar ofta säga att min familj och släkt är så snäll och underbar, men jag själv brukar inte tänka så mycket på allt kring min familj och släkt. Jag har i alla fall släppt den där tonårs-synen på mmin familj då man bara tyckte att dom var jobbig och så vidare. Nu mera så ser jag verkligen vilken härlig och underbar familj jag faktiskt har. Jag älskar min familj.


Mina bröder och jag har alltid haft en bra kontakt med varandra och även en bra relation till varandra. Vi har nästan aldrig bråkat eller så med varandra, medans jag och min syster har varit på tok för lika varandra så vi har bråkat en hel del med varandra under vår uppväxt. Nu på senare tid och framförallt sedan jag flyttade hemifrån så har vi bråkat mycket mindre och vi har nu mera en väldigt bra kontakt. Vi trå har nästan en bättre kontakt med varandra än vad ag och mina bröder har. Jag och min syster pratat en hel del med varandra, mest via facebook, men ändå. Det är ju alltid bättre än ingenting och så lite via sms då såklart.

Till mina föräldrar så tycker jag att vi har en bra kontakt och ni ska veta det, mamma och pappa, ni är helt underbara föräldrar och jag älskar er! Tack för att ni finns och hjälper till när det behövs, vad det än är.

Jag vill tacka alla i min familj för att ni är så otroligt underbara! Jag säger det igen, jag älskar er!


Nu i helgen så har jag och Patrik röjt en del här hemma. Vi städade i vårt städskåp och såg till så att vi fick bättre ordning där inne. Eller vi och vi, det var Patrik som gjorde det mesta.

Sedan har vi även grejat en hel del nere i vardagsrummet och röjt i garderoben som vi har där. Vi flyttade ut en del till förrådet istället och så flyttade vi in sängen som vi hade som soffa, in i garderoben så nu finns det plats för en soffa. (Vi håller på att spana efter en ny soffa för i ettan så hade vi bra två hemmabio-fåtöljer som var ganska så välanvända så dom åkte på tippen. Vi hade ingen plats för en soffa där. Så nu ska vi köpa en.)

Vi fick två tältsängar utav farmor nu när hon kom upp i onsdags, (tack så mycket!) och även en inflyttningspresent. En fin blomma som hänger här utanför. Hon tog med sig alla grejerna från Ullared som vi inte fick med oss på tåget upp så hon har varit en klippa som hjälpt oss med det.


Klockan är just nu strax efter två och vi har hunnit med att tvätta alla våra kläder och en massa sängkläder som William ska ha. Vi har även gjort matlådor och nu är våran sena lunch klar. Jag har hunnit med att diska upp allt vi har använt (två gånger då) och nu har vi hela eftermiddagen och kvällen på oss att göra vad vi vill.

Nej nu kallar maten så måste gå. (oj detta blev visst ett långt inlägg. Förlåt, hoppas att ni har orkat läsa allt ändå.)

/ciao!

Av Cecilia - 1 maj 2012 19:00

Hej!


Eftersom att vi hade tagit ledigt ifrån jobbet igår så passade vi på att inhandla lite utemöbler till vår baksida här hemma så att vi har någonstans att sitta på helgerna och kvällarna nu när sommaren kommer. Patriks kompis, Jimmy, var snäll och skjutsade oss till både Valbo och Sandviken så att vi fick handla. (Tack så mycket för hjälpen, Jimmy!)


Idag är det första maj och vi är lediga idag också, såklart. Så idag har vi städat en hel del (det vi egentligen skulle ha gjort innan vi åkte till mina föräldrar, men inte riktigt hann med p.g.a mycket att göra på jobbet och så vidare)

Riktigt skönt att få i ordning här hemma.

Jag har även börjat att plocka lite inne på Williams rum. Plocka ihop alla sängkläder och så, som ska tvättas innan han kommer till världen. Lite senare hade jag även tänkt att plocka ihop alla kläderna som ska tvättas. Vissa av kläderna är redan tvättade, men vi har ju lite nya kläder som måste tvättas också.


Annars har vi inte gjort så speciellt mycket idag utan vi har mest tagit det lugnt och fixat här hemma. Just nu sitter älsklingen här bredvid mig och spelar lite. Han är min underbara andra hälft! Jag är så otroligt lycklig tillsammans med honom! Han får mig till att bli en bättre människa! Jag älskar dig, Patrik! <3


Här kommer några bilder på våra två katter som var både söta och roliga igår när vi höll på att bygga ihop utemöblerna. Där efter följer lite bilder på möblerna. :)


Salem klättrar på planket

 

Salem uppe och Lilo nere

 

Två katter på spaning tro? Salem först och Lilo efter

 

Lilo solar och Salem vill inte bli fotograferad något mer tror jag. haha

 

Älsklingen är duktig och skruvar ihop möblerna

   

Så här blev det. Vi är jättenöjda och ser fram emot att få börja använda dem. 

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards