Mamma Till

Alla inlägg under november 2012

Av Cecilia - 28 november 2012 11:08

Dålig uppdatering här igen då. Det börjar väl mer eller mindre att bli en vana. Haha
Hursomhelst så är det en del som händer just nu. Jag kommer att berätta mer senare när vi har lite mer kött på benen som man brukar säga.

Annars då? Jo, allting rullar på som vanligt. William växer och utvecklas så otroligt fort. Det är helt otroligt så fort man glömmer hur små dom varit en gång och då är William bara 3,5 månader. Men det går så fort! För fort.
Jag älskar William och Patrik så otroligt mycket! Puss på er! <3

Av Cecilia - 24 november 2012 20:26

Idag började dagen så fint med att jag och William gick upp strax efter kl. 06:00 och sedan väckte vi Patrik en halvtimme senare eftersom att vi skulle tvätta kl. 07. Vi startade maskinerna och sedan blev det en bra frukost. Jag har ju helt och hållet snöat in på havregrynsgröt där jag river i halva äpplet och har i lite kanel och den andra halvan av äpplet har jag sedan hackat och lagt uppe på och så klart har jag mjölk till. Det blir även ett kokt ägg till och ett stort glas vatten.
Hursomhelst så var det tänkt att jag skulle hinna med både det ena å det andra, men istället "kastade" vi oss in i bilen och åkte in till sjukhuset. Patrik hade fruktansvärt ont i buken, men när vi kom in så hade smärtorna gått över och läkaren trodde mest att det kunde bero på en eller flera väldigt små njurstenar. Hur som helst så mår Patrik bara bra nu. Så efter läkarbesöket så åkte vi till ica maxi och handlade bland annat 3 julstjärnor. Vi glömde dock att handla lampor så det ska vi göra nu någon dag här fram över.

Nu har vi en liten myskväll och imorgon ska jag väl ta tag i allt det där som jag skulle gjort idag.

Nej, kram och hej på er så hörs vi en annan gång.

(William älskar sin tumme. Märks det? ;-) )

Av Cecilia - 22 november 2012 07:52

Jag vaknade ca 05:20 och kollar klockan på mobilen och ser hur mycket den är och blir lite förvånad. William somnade ca 21:20 och jag strax efter 22. Sedan dess hade William sovit. (nu är det ju så att jag har läst att barn brukar vakna på nätterna fast att vi föräldrar tror att dom sovit hela natten. Men dom har lyckats somna om själva. Så det gjorde väl även William inatt antar jag)
Jag blir alltid lika förvånad när jag får sova en hel natt. Så vi gick upp då tillsammans med Patrik som vaknade 05:30. Jag tror att han tyckte att det var skönt att få lite sällskap på morgonen och lite mys.

Nu sitter jag och bara tar det lugnt. William sover sedan ca 45 minuter tillbaka.
Jag vet inte vad som händer idag. Igår skulle vi varit till babyöppet, men William somnade på väg dit så då gick vi en promenad på 80 minuter istället. William vaknade till lite snabbt mitt under promenaden och somnade om ca 10 min senare.

Nej. Dags för mig att bara ha lite egentid. Haha fortsätta kolla på tv. ;-)

Av Cecilia - 19 november 2012 06:52

Full rulle igår. Vi hade ju tid för tvätt mellan 7-12 så det pysslade vi med. Patrik fixade matlådor till veckan och jag började greja lite med julklappar. William sov ganska så mycket igår så vi fick ju ganska så mycket gjort.

Nästa vecka har vi tänkt att vi ska åka iväg på babysim med William. Det är så tråkigt bara att man måste åka till gävle för att kunna vara med på babysim. Men det är det nog kanske värt. William gillar ju när vi badar honom så förhoppningsvis så gillar han väl babysim också. :-)

Nej nu ska jag återgå till mitt. :-)

Av Cecilia - 16 november 2012 10:40

Igår blev William 3 månader. Jag har lite svårt att förstå att det är 3 månader sedan han föddes.
Vår älskade lilla pojk! Han har ju blivit så stor.
När william föddes vägde han 3710 gram och var 52 cm lång. Igår vägde han 7210 gram och var 64 cm lång. Vår lilla stora kille<3

Eftersom att William blev 3 månader igår så var det dags för vaccination. Jag kan ju bara säga att jag gilla det inte alls. Jag har ingenting emot nålar och så, men jag klarar inte av att se när de går igenom huden. Så Patrik fick hålla i William medans bvc-sköterskan och och våran barnmorska ifrån mvc stack honom i låren. Han skrek och fick nästan ingen luft och började skrika igen. Han blev helt röd i ansiktet och det är lite svårt att trösta honom, men redan efter 5 minuter så var han lugn igen och skrattade åt Patrik. Så han var ju väldigt duktig så sett.

Idag är han lite mer kinkig för igår märkte vi ingenting på honom. Han var så glad och go. Idag vill han helst inte ligga själv och blir lätt ledsen så det är lite svårt att göra något idag. Tackar för att det finns bärsele. :-) nej dags att återgå till mitt. Han börjar skruva på sig så han vaknar nog strax.

Av Cecilia - 14 november 2012 21:42

Jag är så glad och så lycklig! Jag har en underbar pojkvän som jag älskar så otroligt mycket och tillsammans har vi världens underbaraste son! Vår älskade lilla glada kille som ger oss så mycket och som vi älskar över allt annat! Imorgon blir han 3 månader!!! Hallå, vart tar tiden vägen?! Det känns som att det var igår som vi åkte in och han föddes. Som att det var igår som vi fick se honom för första gången. Han är helt perfekt! Vi älskar dig, William! <3

Av Cecilia - 11 november 2012 17:14

Bilderna är på en handduk som William och jag har gjort på öppna försskolan. Patrik fick den här handduken idag på farsdag utav William. Så det går faktiskt att göra saker som barnen är med på och ger till sina föräldrar fast dom är så här små. :-)

Utöver handduken så fick Patrik en sten där det stod världens bästa pappa på och en blå kortärmad skjorta med ett tryck bak på. :-)
Vi alla 3 bara låg och myste i sängen lite extra länge i morse. (William ville gå upp kl. 5 i morse) sen när vi gick upp och hade gjort oss i ordning så fixade jag en tårta till Patrik som vi även tog en bit utav och åkte iväg med till Patriks pappa. Där var vi en liten stund innan vi begav oss ut på en lite utflyckt upp till en studa här i närheten där vi skulle kolla på utsikten men det var dimma när vi kom dit så vi åkte en lite extra sväng innan vi åkte hem.

annars idag så har vi bara tagit det lugnt. Nej nu är det dags att återgå till familjen!

Av Cecilia - 10 november 2012 12:10

Igår lagade Patrik till en god middag åt oss. Det blev potatisgratäng, skinkinnanlår och sallad. Till efterrätt blev det lite tårta. Vi köpte en sån där liten färdig ifrån ica. Så det var lite familjemys igår. William fick sitta med i sin babysitter. :-)

Idag så har vi inte gjort så mycket. Jag har fixat så att det blev lite bättre ordning i min garderob vilket verkligen behövdes.
Vi ska snart ut och gå en promenad. Eller snart och snart, någon gång här fram över idag ska vi gå ut i alla fall. Just nu sover William så vi ska vänta lite.

Så här gott somnade han hos mig för en liten stundsedan. :-)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards