Mamma Till

Alla inlägg under mars 2012

Av Cecilia - 31 mars 2012 14:17

Vi vaknade 06:50 i morse och kunde inte somna om någon utav oss, men det gjorde inte så mycket för i stället så låg vi och kollade på tv en liten stund innan vi kände att det var dags att gå upp och göra sig i ordning.

Älsklingen gjorde jättegod frukost som bestod utav stekta ägg, korv och bacon. (jag har suktat efter bacon i några dagar så).


Sen begav vi oss mot centrum för att gå på klädbytardag där vi hittade ett skötbordsunderlägg med överdrag, ett spjälsängsskydd, ett sett med sängkläder till spjälsängen, 3 bodies, 1 t-shirt, 1 långärmad tröja, 2 par mjuka byxor, 1 par jeans och en pjamas. Hela kalaset gick på under 200 kr så det var inte alls farligt. Vi har bestämt oss för att gå på fler sådana dagar.


I onsdags så kände älsklingen den första sparken och han blev överlycklig och jag lika så. Jag tycker att det har varit synd om honom som inte kunnat ta del av det mysiga som jag har upplevt, men nu äntligen så kan vi uppleva det här tillsammans. William sparkar väldigt mycket nu för tiden vilket är mysigt och gör det mer möjligt för Patrik att känna sparkarna. Vi älskar dig, mamma och pappas lilla underbara pojke!


Annars har vi inte gjort så mycket mer idag. Mest tagit det lugnt och tvättat. Även köpt en födelsedagspresent till Jonas, min lillebror, och en studentpresent till sofie, min lilla syster. Snart är det dags. ;)


Magen v.20+0


  Fr

Tröjorna vi fyndade idag.


   

Och byxorna. (Dom två till höger är av märket Lundmyr)


Av Cecilia - 23 mars 2012 13:49

Idag är vi i v. 20+0! Halvvägs nu då. Tiden har gått grymt fort och det lilla livet bara sparkar och sparkar! Men så mysigt det är. Patrik känner fortfarande inte när han sparkar, men det kommer. William har börjat sparka mer och mer under hela dagarna inte bara under kvällarna som tidigare. Nä, jag uppdaterar mer när jag kommit hem ifrån jobbet. Då med en bild på magen också. ;-)

Av Cecilia - 20 mars 2012 20:24

Just nu så har vi inget internet så därför blir det väldigt dålig uppdatering. Jag vill uppdatera en hel del och lägga ut lite nya bilder på magen. Idag är vi i vecka 19+4 så snart har halva graviditeten gått. Just idag har han sparkat ovanligt mycket, men det är bara mysigt. Tyvärr så är det bara jag som kan känna det än och jag vill ju att Patrik ska få känna det också och han längtar lika mycket tills dess som jag gör. Men det kommer det också. Nej mer uppdatering i slutet av veckan så håll ut. Lite jobbigt med mobiluppdatering och det blir i regel inte lika bra så, slutet på veckan är det som gäller troligtvis. Ha det så bra så länge! :-)

Av Cecilia - 10 mars 2012 12:16

I torsdags (8 Mars) så startade dagen redan 04:40 då alarmet ringde. 05:30 så begav vi oss till bussen för att åka in till Gävle sjukhus. Vi kom fram starx innan klockan hade blivit 07:00 så vi chansade på att cafét skulle öppna då, men icke, så istället så gick vi till väntrummet och satt där och väntade på att klockan skulle bli 08:00 då vi hade våran tid, men vi blev inropade redan 5 minuter tidigare.

Man hade hört att gelen som dom lägger på magen skulle vara kall, men jag tyckte snarare att den var ljummen, men det berodde bara på att sköterskan hade iskalla händer. Haha.

Hon började att föra sonden fram och tillbaka och tittade lite innan hon skulle berätta och förklara för oss, men vi tittade ju endå och så huvudet och ryggraden innan hon började att berätta. Det första man ser är att det lilla underbara livet i magen pekar med sitt ena finger. Nästan som att h*n pekade på oss. Sen började h*n att ta upp det ena fingret efter det andra precis som att h*n ville säga till oss "kolla jag har 5 fingrar". Det var så underbart gulligt och otroligt fantastiskt att få se!

Vi bad om att få lite bilder och fick 6 st. jätte söta kort på vårat kärleksbarn. Vi hade också bett om att få reda på könet och så frågade hon vad vi trodde att det var för kön och jag trodde på en pojke och Patrik på en flicka så en av oss skulle ju få rätt. En liten stund senare så frågade hon vem vi trodde skulle ha rätt och jag sa att jag trodde att Patrik skulle ha rätt, men då säger hon: "Det är du som har rätt, Cecilia". Så det är våran älskade son, William som ligger i magen och växer och sparkar! <3

Han sparkade för fullt under hela ultraljudet kunde vi se, men tyvärr så har jag inte kännt några sparkar ännu, vad jg vet. Jag har ju säkerligen känt dom, men inte vetat om det bara, så jag längtar till jag verkligen vet att det är en spark som jag känner!

Patrik var så lycklig över att få se sin son på ultraljudet och jag också såklart, men det är ju lite annorlunda för pappor att få se sitt barn ligga i sin kvinnas mage än vad det är för oss kvinnor som går runt med vårt barn i magen varje dag under graviditeten. Jag kunde inte förstå i början av ultraljudet att det låg ett litet barn i min magen, men det förstod man mer och mer ju längre tiden gick när vi låg där och kollade. :)


Magen i v. 17+6


Vår lille William i v. 17+6! <3 

   


Av Cecilia - 8 mars 2012 18:48

igår hade jag ingen bra dag alls! vi har mycket omkring oss och för att ni ska få en uppfattning om allt så hänvisar jag er till patriks blogg: ostpackare.bloggplatsen.se . Jag kan säga som så att vi just nu har patrik bror här som ska bo hos oss ett tag och det isamband med att jag har alla mina graviditetshormoner och allt runt omkring gör så att det blir jobbigt för mig och det tär även på mig och patrik, vårt förhållande. Men det ska ju lösa sig med allting, men det kom så olägligt när man inte mår som man brukar annars. Men som sagt, vi ska ta oss igenom det här också, även om det inte är så jobbigt så blir det de eftersom att man är gravid på köpet och hur känslig som helst, lite titt som tätt.

Av Cecilia - 6 mars 2012 20:46

En bästa vän. Just nu skulle jag behövt en bästa vän som man kan prata om allting med. Min bästa vän är ju självklart min pojkvän, men ibland så behöver man faktiskt få prata av sig lite med en annan bästa vän. Jag har haft många bästa vänner i mina dar, men eftersom att jag alltid varit på resande fot så har det varit svårt för både dom och mig att holla kontakten med varandra så det har resulterat i att jag nu mera har några få, men bra vänner, men ingen bästa vän. Jag kan ju erkänna att det är lite tufft i min vardag just nu, men det är ju alltid så med stora förändringar som det blev över en dag. Jag har inte så mycket att säga för det mesta är privat så det skriver jag inte ut här. Nu skaa jag hoppa in i duschen. Tänkte ta en varm lång härlig dusch.

Av Cecilia - 4 mars 2012 18:53

Idag har varit en jobbig dag på många sätt och vis. Mycket personiga saker, men också en hel del känslor Den här helgen har mitt humör svajat en hel del. Hormonerna börjar väl märkas mer nu. Jag har haft väldigt lätt för att gråta nu den senaste månaden och framförallt nu idag när det har varit så mycket tankar och känslor som far runt i kroppen på mig.

Jag kände att jag behöde sätta mig ner här framför datorn och bra låta mina fingrar dansa över tangentbordet en stund.

Ingenting i det här inlägget är nog så speciellt sammanhängande och jag kräver inte ens att ni ska läsa eller förstå någonting utav det hela.

Jag och Patrik har funderat på väldigt mycket den senaste veckan och ännu mer idag. Jag vill inte ta upp någonting här i bloggen även om det jag tänker på just nu inte är så privat, men det är ingenting som är bestämt så det känns lite dumt att skriva om det här nu. Det är för tidigt helt enkelt, men en grej som inte är så privat och som vi har funderat mycket på den senaste veckan och framförallt dom senaste dagarna är körkort. Patrik vill skaffa körkort nämligen. Men som sagt så är det än så länge bara något som vi funderar på.


Jag är otroligt glad att jag har min underbara pojkvän, Patrik, vid min sida sådana dagar som denna då det mesta bara känns som skit. Då jag bara vill ligga i sängen en hel dag utan att göra någonting. Man har ju sådana dagar ibland. Tack och lov så är dom inte många.


Nej nu ska jag väl försöka att hitta på något som är lite roligare så att man blir lite gladare igen.

Av Cecilia - 4 mars 2012 08:57

Hej!

Nu är helgen snart över igen. Tiden går som alltid på tok för fort och speciellt när an har trevligt.

I torsdags kväll så kom mamma, pappa och Filip upp hit för att stanna tills idag. (Dom åkte för ca 30 minuter sedan)

När dom kom upp så hade dom en hel del grejer med sig. Mycket utav det var barnkläder eller andra grejer till vårt barn. Vi fick bland annat en jättesöt babysitter, nappflaska, kläder och så vidare. Vi älskade allt vi fick!


I fredags så var det ags för Ockelbos vintermarknad så den gick mamma, pappa, Carina och jag på. Den är ju inte alls lika rolig som sommarmarknaden. Det blåste en hel del så det gick väldigt fort att gå igenom marknaden.

När vi kom hem så grejade vi lite mer i barnrummet och tog det lugnt.

Alla blev så festa vid våran ena katt, Salem, som är hur social och gosig som helst. Filip har myst mest med honom under helgens gång. Men det är inte så konstigt så kramgo som han är. Haha


Under gårdgen så gick alla på marknaden utom Filip som ville vara hemma och spela lite. Vi köpte istället hem lite sockervadd och så fick han en tröja av mamma och pappa.

Jag och Patrik köpte salami till oss själva, 14 par strumpor till mig, 4 tröjor till Patrik och ett renhjärta till patrik också. Mamma och pappa handlade lite mer.

Under resten av dagen så satt vi ute i solen och värmde oss och tog det lugnt. Gick över till Carina och åt lite mat och snackade fram tills det att melodifestivalen började för då gick vi hem igen. Jag somnade såklart i slutet.


i Morse så åt vi frukost och sen gick vi ner och myste lite med katterna innan mamma och pappa kom (dom sov hos Carina). Dom kom hit runt 08.20 och 08.30 så åkte dom eftersom att dom har en resa på över 50 mil hem.

Nästa gång vi ses är i April så det är inte så långt kvar, men som alltid så är det tråkigt när dom åker hem. Imorgon ska vi boka biljetterna ner till dom. 


Här kommer lite bilder från i helgen:


Barnvagnen som vi köpt, med dom gamla tapeterna


Filip myser med Lilo och Salem


 

Filip när han satt vid datorn och ag störde honom ;) (i bakgrunden ser ni dom nya gardinerna)

 

  

Filip imorse när han myste med Salem


Spjälsängen som mina två yngsta syskon; Sofie och Filip har legat i när dom var små, ska nu vårt barn få sova i.

 

  

Skötbordet som mamma och pappa köpte åt oss, med lite utav sakern som vi fick av dom

 

Babysittern som är helt underbart söt! :)



Om ni kollar på tapeterna på dom tre senaste bilderna så ser ni nu hur dom nya tapeterna blev. :) 

 


Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards