Mamma Till

Alla inlägg under februari 2014

Av Cecilia - 23 februari 2014 18:47

Jag har börjat bli riktigt irriterad över att allt som är nyttigt och ekologiskt osv. Ska kosta lite mer. Visst ibland är det oftast bara någon krona det handlar om, men det blir mycket i längden.

Vi vill äta nyttigt och ekologiskt. Vi tänker och pratar mycket och ofta om det här hemma. Jag och Patrik tänker på våra barns framtid för det är fakiskt som så att vi lånar den här jorden av våra barn och dr i sin tur lånar den av sina barn.

Höj skatten på onyttiga saker och sänk på nyttiga/bra!

Av Cecilia - 19 februari 2014 20:48

Jag gjorde en grej idag som ni kanske inte riktigt lagt märke till, men min bloggadress är nu ändrad till mammatill så ändra, spara eller kom ihåg. ;-)

Av Cecilia - 18 februari 2014 07:24

Det var ett bra tag sedan jag uppdaterade här. Har haft fullt upp med innevecka på campus förra veckan och nu är det självstudier aom gäller fram till nästa innevecka så jag har ganska så fullt upp. Mitt upp i all det här så vill man ju självklart passa på att umgås med familjen.

I lördags åkte vi in till Gävle för att handla lite men det viktigaste vi skulle köpa glömde vi så vi fick åka in igen på söndagen.

Vi handlade lite kläder till William, 12 plagg och 2 pyjamasar.
Bebisen i magen fick en body med matchande byxor och en t-shirt. Alla dessa kläder till båda två var bättre begagnade kläder som såg jättefina ut.

Efter alla de ärenden så hämtade vi upp Patriks ena bror och syster för att åka till äventyrsbadet.
William var skeptisk när vi kom in och värre blev det i oklädningsrummet. När vi satte oss i småbarns området så släppte det så vi gick emellan de olika bassängerna och så fort vi gick ur en bassäng så blev William arg och ville klättra ur vår famn för han ville bada mer.

Efter det så åkte vi till Patriks mamma och hälsade på i ca 1 timme innan vi begav oss för att kolla på och slutligen köpa en syskonvagn.

Nu måste jag sluta

Av Cecilia - 11 februari 2014 19:19

Kärleken till ens egna barn tar aldrig slut. Jag skulle kunna skriva hela dagarna om hur underbar min son är, men ikväll så tänker jag lägga all fokus på hans pappa, min fästman.
För tyvärr så är det så att kärleken till sin respektive kan ta slut, men min kärlek till min fästman är oändlig!

Han är den mest underbara man jag någonsin träffat. Han får mig att skratta när jag behöver detm han får mig att må bra när ingen annan kan det.
Jag får vara mig själv till 100% utan att han älskar mig mindre för det. Jag vågar vara mig själv till 100%.
Att veta att jag alltid har honom vid min sida är en otroligt viktig del och så skönt att veta.
Han ställer upp för mig när ingen annan gör det och han tror på mig när jag är svag och inte har något självförtroende.

Jag kan skriva i evigheter om alla hans underbara sidor och handlingar.
Det jag vill få sagt är att jag älskar honom så otroligt mycket.
Jag längtar tills den dagen då jag kan säga att han är min man. MIN man! Tyvärr ligger de inte inom den närmsta tiden, men båda vill gifta sig och det betyder en hel del även om det egentligen inte förändrar någonting mer än på pappret och en till ring att bära, men han är min andra hälft. Utan honom hade jag inte klarat av allting som jag har gjort.
Mina barn, våra barn, kan inte få ån bättre pappa!
Jag älskar dig, Patrik!

Av Cecilia - 10 februari 2014 10:35

Sitter på tåget nu. Är framme om ca 30 min.
Det var extremt jobbigt att säga hejdå till William imorse när Patrik gick med honom till dagis när jag gick till tåget. Han var redan ledsen och när jag sa hejdå så blev det värre.

Patrik cyklade ikapp mig och gjorde mig sällskap till stationen så när det väl var dags att säga hejdå till honom så blev det jobbigt igen.

Under resans gång så har jag försökt att plugga lite. Har känt av åksjukan vilket varit irriterande.
Med musik i ena örat har jag kunnat plugga ändå. Efter en stund stod det still i huvudet så jag surfade runt istället och hamnade på en mammas blogg. Hennes dotter hade sma typ ett. Precis som en annan flicka som jag och William träffade en dag när vi var på sång och lek.
Jag kunde inte sluta läsa hennes blogg och när jag kom till inlägget där och skrev om sin dotters sista stund i livet så började tårarna rinna ännu än gång ner för mina kinder.
Man ska inte behöva begrava sina egna barn. Det är så hemskt!

Idag väntas skolan 13:15-17:00.
Resten av veckan väntas också långa dagar bortsett ifrån fredag då vi slutar tidigt.

Nej nu ska jag bara ta det lugnt den sista stunden innan jag kommer fram.

...

Av Cecilia - 8 februari 2014 22:01

Ibland blir jag så irriterad över att vi vuxna inte tänker mer på miljön och våra barns framtid.

Mer om det en annan gång.

Av Cecilia - 6 februari 2014 07:26

Vaknade klockan 5 för att plugga. 06:36 tog jag en paus för en kopp te. William vaknade till då så fixade lite välling och ringde till dagis.
Nu ska jag dricka upp mitt te och sedan plugga 1-1,5 h till innan jag ska iväg och intervjua en person till. På vägen ska vi in om i alla fall 2 affärer. Sen blir det plugg till och från fram till kl. 20. Bara för att försöka komma ikapp så mycket som möjligt. Klockan står på ringning samma tid imorgon bara för att jag ska få pluggat så mycket som möjligt så jag kommer ikapp tills det att jag åker upp till skolan på måndag.

Av Cecilia - 5 februari 2014 09:51

Patrik har fortfarande feber så William är fortfarande hemma med oss.
Jag ska snart iväg till ett café för att plugga en liten stund och sedan intervjua en person till min uppgift. Efter det får vi se om jag tänker fortsätta plugga där eller åka hem och plugga vidare där.

Min förhoppning är att jag ska ha läst klart boken tills imorgon så jag kan börja skriva, men det tror jag inte så jag siktar in mig på att jag ska ha börjat skriva imorgon eftermiddag.

Nu ska jag ringa försäkringskassan och sen göra mig i ordning och gå fram.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards