Mamma Till

Alla inlägg under september 2011

Av Cecilia - 26 september 2011 07:19

Ja, vad ska jag säga? Jag är ganska så usel på att blogga varje dag eller ens varje vecka. Jag vill ju blogga oftare, men lusten finns inte riktigt där hela tiden. Oftast så finns lusten där när jag inte har tillgång till någon dator.


Det var ju ett bra tag sedan jag bloggade och det har ju självklart hänt en hel del under den senaste tiden.

Jag och Patrik har varit till Rhodos en vecka och det tänkte jag ta och blogga om lite senare i veckan.

Jag har tagit hål i örat uppe i bråsket, vilket jag blev tvungen att ta ut efter 1 ½ vecka och det är väl lite det jag hade tänkt att blogga om idag.


Jag skulle vilja börja med att tacka min underbara fästman för allt stöd och hjälp jag har fått.

Jag tog som sagt hål i örat för 1 ½ vecka sedan och tyckte inte att det kändes något speciellt annorlunga jämfört med att ta hål nere i örsnibbarna. Efter en vecka så sov jag på den sidan hela natten och på morgonen när jag vaknade upp så hade jag ett svullet öra. Jag och Patrik trodde mest att det berodde på att jag hade sovit på det i ca 8 timmar och tänkte inte så mycket mer på det. När jag sedan vaknar upp på söndagen och örat fortfarande är svullet och nu ännu mer och man kände varje hjärtslag i örat så började vi fundera på att ringa sjukvårdsrådgivningen vilket vi tillslut gjorde och det resulterade i att dom ville skicka mig till en läkare en timme senare, men som ni säkert redan vet så har ju vi ingen bil och bussarna gick inte så bra så vi kunde inte ta oss in så vi försökte få ut örhänget på egen hand, men det gick verkligen inte. Patrik offrade lite utav sin nattsömn genom att låta mig få ligga i hans famn hela natten fast jag hade så ont och bara låg och vred å vände på mig.Tack så mycket hjärtat! <3

På måndag morgon hade det svullnat upp ännu mer och örhänget syntes inte till på framsidan... När klockan blev 08.05 ringde jag direkt till vårdcentralen och fick en tid kl 14.00 samma dag. Jag fick skjuts ner till vårdcentralen där dom på 15 minuter hade lyckats få ut örhänget genom att sprita, skrapa och sen trycka och dra ut örhänget. jag fick en ny tid 16.15 samma dag till en läkare som skulle kolla på det.


16:15 så fick jag komma in till läkaren som ville ringa infektionskliniken och ta stick i fingret. Han kollade även tempen och i öronen. Efter ett tag ringde han även till öra,- näsa, - halsmottagningen och pratade lite med dom och berättade sedan för mig att jag blev tvungen att ta ut alla örhängen i det örat för att det inte skulle spridas ner till dom också. Sen skrev han ut antibiotika för en vekca också så nu ser mitt öra ut som normalt igen (nästan)

Så tänk er för innan ni tar en massa hål. Var berädd på hur det kan gå.


Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards