Mamma Till

Alla inlägg under januari 2013

Av Cecilia - 31 januari 2013 13:22

Det blir visst inte mycket till uppdatering nu, men kan berätta lite. William blev vaccinerad igår och har haft lite feber både igår och idag så just nu gör jag och William inte så mycket, utan vi tar det mest lugnt. Han har sovit oroligt inatt och jag är täppt i näsan och sover dåligt p.g.a det.

William har ju en favoritsnutte, Laban. Så här om dagen så klickade vi hem en till sådan snutte så nu har han äntligen två stycken. Den ena tappade vi igår när vi var på väg till bvc så den slängde jag i tvätten. Den vi fick hem idag vill vi tvätta en gång så att den luktar lite mer oss och så att den känns lite renare eller vad man ska säga. Så på söndag har han två snuttar som han kan gosa med.:-)

vi klickade även hem en skylt till barnvagnen så nu har han en egen skylt.

nej får ta och sluta nu och uppdatera mer någon annan dag

Av Cecilia - 21 januari 2013 09:21

Japp. Nu kör vi igång på allvar! Inget godis, läsk, chips, bakelser eller annat sött onyttigt fram tills Patrik fyller år. Då ska vi synda lite och sedan blir det inget mer förens... Ja jag vet inte riktigt när nästa gång blir i så fall. Jag kommer nog sikta på när vi ska åka iväg till Sälen.
Men nu jäklar ska kilona bort. Vill bli av med 15 kg så bara att ligga i nu då.

Allt som jag gick upp när jag väntade William har jag redan gått ner och 8 kilo mer till och med. MEN jag var lite överviktig redan när jag blev gravid och det är dom kilona som jag vill ha bort nu.
Så länge det inte är för kallt ute så tänker jag försöka ta en promenad varje dag också.
jag vägde mig idag och tänker inte väga mig igen förens Patrik fyller år.

nej nu ska jag greja lite här hemma och såklart mysa med världens underbaraste lilla kille, William!!! <3

Av Cecilia - 20 januari 2013 08:19

Igår hade vi en riktig tvätta-städa-fixar-mysdag. Vi hade tvättid mellan 7-12 så vi fick kört 4 maskiner så varje plagg blev tvättat igår. Torktumlaren fungerar inte så man måste tänka på hur mycket som får plats att hängas upp inne i lägenheten.
Samtidigt som vi tvättade passade jag på att dammsuga och torka golven och sedan hoppade jag in i duschen. Vi bakade lite innan Patriks syster och hennes kille kom.

Jessica och Anders kom runt kl. 15. Och stannade i några timmar. Alltid lika trevligt att umgås med dom. Patrik pratar mest med Anders och jag mest med Jessica. Det är lite synd att dom bor 30 minuter bort.
William fick en så söt body utav dom också. En ljusblå med texten ''Kan Själv'' på.

När Jessica och Anders hade åkt så gick vi ner och kollade lite på tv innan vi skulle gå upp och lägga oss så vi hade lite familje-mys i soffan alla tre.

nu på morgonen så har vi legat i sängen och bara tagit det lugnt i 30 minuter innan vi gick upp. William låg i mitten och jollrade och busade, men mest med sin älskade snutte. :-)

Av Cecilia - 18 januari 2013 19:41

William, vår älskade lilla William. Jag kan inte få nog av honom. Han är helt underbar, helt perfekt på alla sätt och vis. Jag älskar hans små söta ögon som tittar sådär gulligt på en. Dom där söta små händerna som ska greppa allt. Den där söta lilla munnen utan en massa tänder som ler mot en och formar världens gulligaste ljud.
Jag kan hålla på i evigheter, det jag vill ha sagt är helt enkelt att jag älskar min son något så fruktansvärt otroligt mycket! <3

Av Cecilia - 16 januari 2013 14:08

Jag sitter nere och kollar på tv medans William sover i min famn mot mitt bröst. Han har feber idag, men den har varit på väg ner hela dagen så hoppas att den stannar där nere på normaltemperatur.
William är, trots att tempen nästan är normal igen, väldigt kinkig. Inte så konstigt kanske, men man tycker ju så synd om dom när dom är så små och är sjuka. Jag gissar på att det är någon tand som spökar, men det kan man ju aldrig veta säkert.

Eftersom att han är sjuk och så väldigt kinkig så får han sova hos mig, trots att det hade gjort honom gott att slippa min värme då han själv är varm. Men så fort jag har försökt att lägga ner honom idag så har han vaknat i mer eller mindre panik och gallskrikit så då håller jag honom hellre så att han får sova eftersom att han behöver det. Tro mig, jag försökte flera gånger att lägga ner honom. Men han är extremt lättväckt nu när han är sjuk och ännu svårare att få honom att komma till ro.

Så här sitter vi och myser. Han lugnade sig när han fick sin favoritsnutte. Vi måste verkligen köpa en till så att vi alltid har en till honom.

Vår lilla kille. Mamma och pappa älskar dig! <3

Av Cecilia - 15 januari 2013 18:16

William bara växer å växer. Det märks så väl på kläderna, men också med tiden.

Idag är vår lilla prins hela 5 månader gammal! Det är svårt att tänka sig ett liv utan honom.
William visar tydligt vad tycker om och vad han inte tycker om. Just nu så vill han ha nästan allt som vi äter, men det får han ju självklart inte. Då blir han riktigt arg och ledsen. Han får däremot smaka lite utav vår mat, typ såser och så. Självklart inte för starkt. Vi följer livsmedelsverkets rekommendationer.
Han är annars en väldigt glad och lite busig kille. <3

I fredags kom Alexandra upp och hälsade på vilket var trevligt. Vi spelade lite på x-boxet och bara myste alla fyra.
I fredags köpte vi även en ny pyjamas till William eftersom att han bara hade en i den storleken som han nyss gått upp till. Så här såg den ut som vi köpte.

Av Cecilia - 11 januari 2013 09:29

Igår så gjorde vi väl inte allt för mycket.
vi gick iväg till ABF där jag skulle på möte. Efter det så gick vi vidare till jobbet och hälsade på lite och så fick William träffa pappa. :-) där stannade vi nog i närmare en timme innan vi gick hem.
väl här hemma så fick William ligga lite på golvet med sina leksaker som han gör varje dag, men igår så hände något speciellt. Igår så snurrade William från rygg till mage och 20 minuter senare snurrade han från mage till rygg! Jag blev så glad så jag ringde till patrik och berättade och smsade till min mamma och pappa samt patrik mamma och ena syster.

Nej nu hinner jag inte uppdatera mer idag. Men delar med mig utav en bild som är tagen precis när William kommit runt. :-)

Av Cecilia - 9 januari 2013 14:07

William sover just nu så då passar jag på att uppdatera igen.
Igår somnade han redan 19:30 och vaknade till och var vaken i ca 10 minuter innan han sov för natten sen. Nu sover han som sagt igen så det verkar som att han har kommit in i rutinerna igen. Skönt. :-)

Imorgon ska jag på möte med två styckenifrån ABF så hoppas att allt går bra. :-)

Annars då? Jag börjar kolla efter jobb betydligt mycket mer nu. Dock känns det inte som att man hinner leva i nuet och njuta utav den här tiden tillsammans med William nu när han är så liten och utvecklas så fort. Visst jag njuter utav tiden. Det gör jag, men tankarna på framtiden om man har jobb eller inte kommer då och då. Ibland oftare än annars vilket är lite jobbigt. Jag försöker tänka positivt. Så nu hoppas jag på det bästa. :-)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards