Mamma Till

Alla inlägg under maj 2014

Av Cecilia - 10 maj 2014 10:49

Igår fyllde jag år. Det började med en kopp te i sängen där jag även fick min födelsedagspresent. Det var en resa över till Danmark där vi ska bo på hotell och bada bland annat. Jag längtar så mycket tills vi åker!
Efter det så gick vi ut till köket där älsklingen hade gjort en god frukost bestående av omelett, bacon, gurka och tomat. Till det blev det även min favorit juice; äppeljuice.

Jag skulle ha möte med studiegruppen vid halv tio så jag la mig i ett varmt bad och läste igenom det vi skulle diskutera en gång till och sedan avslutades det med en varm dusch och samtalet via google hangout började efter det.

När det var klar så tog jag det lugnt med älsklingen som var hemma för att han fortfarande kände av förkylningen och halsen, men också med William såklart. Lunchen blev rester från dagen innan och sedan blev det att vi tog det lugnt framför tv:n till några avsnitt ifrån min favorit serie Greys anatomi medan William sov.
Sedan åt vi tårta, Schwartzwaldtårta (tror jag det heter och stavas) god var den i alla fall och lite av en favorit det också. Allt med choklad går hem hos mig. Haha
Jag fick även jättefina blommor av älsklingen som nu står så fint i sin vas på köksbordet! :-)

Kvällen avslutades med god mat som älsklingen gjorde (som vanligt eftersom det nästan alltid är han som lagar mat). Det blev potatis, skinkschnitzel, sås, mormor och morfars gelé och gurka. Ja och ett glas ramlösa.

Sedan somnade vi rätt så tidigt som vanligt nu för tiden. Men dagen var perfekt och helt underbar.

Av Cecilia - 8 maj 2014 12:02

Vi har börjat söka aktivt efter lägenheter inne i stan trots att det skulle innebära att Patrik måste pendla till jobbet. Vi trivs ju inte här och vi trivs inte med lägenheten. Vi är helt enkelt mer stadsmänniskor än lands. ;-)

Hur det går visar sig nästa vecka.

Av Cecilia - 1 maj 2014 14:24

Första maj idag då. Det innebär att jag går in i vecka 32 (31+0) idag. Det är alltså hela 62 dagar kvar till BF. Ska bli spännande att se när han vill titta ut, hur han ser ut och är. Ska bli roligt att äntligen få presentera William för honom och tvärtom. William älskar sin lillebror redan trots att han inte riktigt förstår att det ligger en bebis i min magen. Men han han är så kärleksfull ändå. Våra små skatter!

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards