Mamma Till

Alla inlägg under december 2013

Av Cecilia - 31 december 2013 04:59

Jag borde egentligen passa på att sova medan lilleman gör det, men har svårt att somna om just nu så efter att ha kollat runt på olika hemsidor på internet så bestämde jag mig för att uppdatera bloggen istället.

Förra lördagen började så där löjligt tidigt. Redan kl.4 allt för att vi skulle packa det sista för att tillslut 05:20 sitta i bilen på väg ner till västkusten. Till min familj och släkt.
Det gick jättebra med William i bilen och han sov hela vägen till Örebro och vi skulle stanna och äta frukost nr. 2 på en rastplats strax efter Örebro så det passade bra.

Medan Patrik gick på toaletten så gick jag runt med en väldigt glad son som skulke utforska hela rastplatsen. När Patrik var klar så bytte vi så att jag fick gå på toaletten. William fick självklart en ny blöja också.
Vi åt mackor ute på bänkarna trots att drt blåste lite, allt bara för Williams skull. Han ville sitta på bäbken och han ville springa runt mer sen.
Efter lite mer än 30 minuter så åkte vi vidare. Efter ytterligare 20-30 minuter så siv William igen och vaknade först efter någon timne och verkade hungrig och klockan var ju trots allt efter 11 och det är ju 11 som de äter på dagis så han fick lite mat.

Vid 13 tiden var vi efter lite om och men framme vid Torp köpcentrum och inhandlade julklappar till mina föräldrar och min mormor och morfar. Vi handlade lite annat innan vi åkte vidare hem till mina föräldrar.

De höll på att renovera så vi fick vänta lite innan vi gick in vilket inte gjorde oss eller William något. Han sprang runt där på tomten och lekte med oss.
När vi sen kom in så fick vi se hur himla fint de hade fått det och gjort det. Det hade inte gått att föreställa sig det. Patrik sa att det var så där han vilke ga köket och vardagsrummet när vi skaffar hus och jag kan inte annat än att hålla med. :-)

William var lite blyg och skulle helst vara hos oss för det mesta. När blygheten började släppa dagen efter så kom min mormor, morfar, morbror och hans hund så då blev han blyg igen såklart eftersom att det kom fler "nya" människor. Men det släppte efter ett tag och han sprang runt och busade.

Det här blev ett långt inlägg så uppdaterar mer om julafton och resten av den gångna veckan senare. Förhoppningsvis idag. Nu ska jag försöka sova igen.

...

Av Cecilia - 19 december 2013 13:38

Jag satte mig för en stund sedan för att verkligen lusläsa alla papper som jag fått hemskickat den här veckan.
Till en början blev jag klokare, men när jag skulle fylla i det sista pappret blev jag lite förvirrad.

Jag såg att posten kom så i väntan på att jag skulle kunna komma fram till a-kassan (som hade så hög belastning att de inte kunde ta emot mitt samtal) så gick jag ut och hämtade posten.
När jag hade öppnat breven så stod jag där som ett livs levande frågetecken och var då samtidigt tacksam för att jag inte hade kommit fram till a-kassan för jag har nu ännu fler frågor son jag måste ta med dem.

Att vara arbetslös är inte enkelt. Att vara arbetslös, hemma och vabba och samtidigt försöka ringa olika samtal medan William sover (oroligt) är absolut inte lätt. Han har vaknat och somnat om flera gånger. Nu sover han nästan helt så jag ligger bara bredvid en liten stund extra så att jag verkligen ser att han somnat helt och även för att jag ska kunna smyga ut ur rummet utan att han vaknar igen.
Att det är vissa telefontider man har att passa gör det hela inte enklare. Tackar vet jag försäkringskassan som har öppet efte kl. 20!

Patrik jobbar över idag och kommer hem ca halv sju ikväll. Nu ska jag göra annat.

Av Cecilia - 18 december 2013 11:17

Idag började dagen bea. Jag lämnade William på dagis och cyklade sedan iväg till jobbet och hann för första gången sedan mammaledigheten sitta ner några minuter innan det var dags att börja jobba.
Dagen rullar på och allt känns bra
Strax innan 10 får jag ety samtal ifrån dagis och måste cykla dit.
William hade fått feber så nu är vi hemma och jag vab:ar igen.
Han hade 38 och när han närmar sig 38, 2-38, 5 så brukar han inte vara pigg alls utan brukar oftast bara ligga hos mig eller Patrik hela dagarna.
Han är så länge ganska så glad. :-)

Av Cecilia - 17 december 2013 18:04

Här ekar det tomt. Det beror på att det är fullt upp med jobb för tillfället.

Av Cecilia - 11 december 2013 18:24

Besvikelsen är stor just nu. Jag vill verkligen arbeta med barn och förskollärare är drömmen.
Fick beskedet idag ifrån alla tre skolorna att jag var reser. 90-nnågonting på förstahandsvalet, 14 på andrahandsvalet och 120-någonting på tredjehandsvalet.
Just nu känns det som att det är fööör långt bort att ens tänka på att söka till hösten igen. Detta innebär att jag ska plugga natutkunskap b till våren. Suck.

Av Cecilia - 9 december 2013 18:18

Idag har jag arbetat igen och har jobb inplanerat den här och nästa vecka för sen åker vi iväg till västkusten. Ska bli skönt att komma bort och få ladda batterierna igen.

Idag har jag stått och svurit över att behöva aktivitetsraportera bara för att det är ett så dumt system.
Jag ska ringa min handläggare imorgon.
Ska öven ringa till bvc för William får prickar som vara en dag sen försvinner de och dyker upp på någon annan stans. Dagis bad om ursäkt för att de skickade hem honom i onödag i onsdags. Men vi hade prickarna under uppsikt hela onsdag och torsdag innan vi kunde konstatera att det inte var vattkoppor. Så det är lite irriterande att inte veta vad det är för prickar han har som kommer och går.

Har även beställt två julklappar till William. Har ju fortfarande inte fått några pengar ifrån a-kassan för november månad så det börjar eka lite på kontot nu. Men hoppas på att få de pengarna till nästa vecka. Tur att vi går runt i alla fall.

Nu blir det familjemys!

Av Cecilia - 8 december 2013 11:05

Förra helgen bakade vi lussekatter och pepparkakor. William fick självklart vara med och baka då vilket han tyckte var mycket roligt.

Idag bakade jag frallor medan Patrik bakade knäck. Han gjorde det för att jag har velat göra det. Så istället för att vänta på frallorna så började han med knäcken.
Det var ju inte alls så svårt som vi trodde.
Båda grejerna blev goda och William satt och sa "mmm" när han åt en fralla.

Nu blir det lunch, mys och kanske ut i snön en stund innan vi ska fixa matlådor inför veckan.

Av Cecilia - 6 december 2013 07:49

Igår kom äntligen snön. Jag är egentligen inte så överdrivet förtjust i snö. Jag tycker att de kan hålla sig helt borta ifrån vägar och gångbanor. Däremot så vill jag ha snö och jag vill gå ut och leka i snön med William.
Att åka skidor älskar jag. Utför är roligast, men på längden är även det roligt och mysigt. Lite mer rogivande än att svischa ner för backarna. Ja det är charmigt på olika sätt helt enkelt.

Vi klädde på oas och gick ut i snön en liten stund igår. William studerade snön som föll ifrån skyn innan han gick runt och skulle gunga och åka rutschkana. Vi passade även på att testa hans babypulka och att åka i den tyckte han om. Han småskrattade där han satt. Dock fick jag inte de på kort.

Idag ska jag kolla hur pricken i ansiktet utvecklas eller inte. Tror ändå inte att det kommer bli vattkoppor. Oavsett vad så måste jag gå fram och posta ett brev idag som de måste få innan slutet på nästa vecka. Ju tidigare desto bättre.
Annars idag ska vi bara vara hemma och mysa. Jag ska väl se om de finns något jobb att söka och i så fall söka det.

Jag blev så fruktansvärt sugen på att odla lite kryddor. Hade varit så himla roligt att använda sina egna kryddor i matlagningen. Jag tänker nog inte ens försöka odla någonting ute på baksida nästa år. Man vet ju aldrig vart kattern här i området får för sig att uträtta sina behov någonstans.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards