Mamma Till

Alla inlägg under november 2013

Av Cecilia - 24 november 2013 15:22

Jag har sedan William låg i magen velat sy. Jag ville först sy ett eget babynest eftersom dem man köper är så otroligt dyra.
Men när William kom ut så blev jag mer sugen på att sy egna babykläder till honom.
Här sitter jag. William är nu ca 15 månader gammal och jag har fortfarande ingen symaskin, inget babynest och inga egensydda babykläder.

I veckan så kom det en katalog/häfte ifrån ica maxi där de hade sänkt priser på en symaskin till bara 1000 kr. Jag är så fruktansvärt sugen på att köpa den, men lär invänta pengarna och se hur mycket jag får. Julklappar och så är prio ett.

Jag har aldrig gillat syslöjd, men tycker att de hade varit så roligt att göra egna kläder till William.

Av Cecilia - 22 november 2013 14:44

läste i tidningen någonting som faktiskt stämmer in på hur vi vill leva vårt liv jag och Patrik. Mycket för att våra barn ska få det bra och ha en jord som mår bra. (Länk till artikeln kommer längst ner)

Vi vill handla ekologiskt och närproducerat, men med vår tajta ekonomi som vi har just nu så är det inte alltid som det fungera för tråkigt nog så är bra mat och framförallt ekologiskt och närproducerad mat lite dyrare ibland. Vi måste i dagsläget välja de billigaste alternativet i många fall och det är tråkigt. Vi gör ibland undantag och kollar vilket som har mest näringsvärde om det inte skiljer för mycket i pris.

Elen ingår tyvärr i hyran vilket gör att man inte får någon uppfattning om hur mycket man gör av med. Men vi har bytt ut alla lampor redan när vi flyttade hit till lågenergilampor och vi försöker att ha släckt där vi inte är. Inte stå med rinde vatten och lite sådär.
Vi vill odla MYCKET grönsaker själva, men har för liten yta att göra det på. Vi vill ha bärbuskar och fruktträd, men det är något som vi ska ha när vi väl kommer att skaffa hus.

Men man ska tänka på alla de små grejerna här i vardagen och göra det man kan utav situationen. Som vi har en bil men kör ytterst sällan inom kommunen. Vi går till arbetet och de tar ca 30 minuter. Vi går ofta fram och handlar vilket blir på ungefär 1-1,5 timme/ar. Vi ser till att ta med en väska/ryggsäck och lägger en påse under vagnen och resten i väskan.

Små saker gör skillnad de också.

http://arbetarbladet.se/merlasning/smastora/1.6499599-sa-lever-du-gront-familjelivag

Gå in och läs och se vad ni kan göra annorlunda.

...

Av Cecilia - 22 november 2013 10:47

Vaknade upp full av energi, men efter några timmar så känner jag bara för att lägga migni sängen och dra täcket över huvudet och bara invänta bättre tider. Orken försvann helt enkelt.

Jag ska snart värma lite mat till mig och William innan han ska sova middag. Jag vet ännu inte om han ska få somna under en promenad i vagnen eller om det blir i sängen.
Senare idag ska vi möta Patrik när han slutar på jobbet.
Nu blir det lite mys och bus med världens sötaste lilla kille, William!

Av Cecilia - 20 november 2013 08:33

Det har blivit dålig uppdatering här och det beror mest på att jag har jobbat måndag och tisdag så vi har hft lite extra familjemys i söndags, men även i måndags och igår. William har fått varit länge på dagis och det har gått bra.

Vi är ganska så trötta, mest beror det väl på att vi har arbetat, men också på årstiden såklart.
William är förkyld igen och det påverkar allas sömn så det är också en bidragande faktor.

Idag ska jag och William ta det lugnt mest. Imorgon ska han få vara på dagis igen under tiden som jag är på arbetsförmedlingen.

Ja, jag har väl inte så mycket att berätta. Det händer inte så mycket i våra liv just nu.
Eller jo, William har börjat säga gott och hejdå.

Av Cecilia - 15 november 2013 10:01

Lilleman är på dagis sedan snart en timme.
Jag sitter här och orkar inte ta tag i någonting trots att jag har en hel del att göra.
Jobb-appen är redan kollad 3 gånger, men det finns inget jobb som jag kan söka. De flesta jobb kräver flera års högskoleutbildning vilket inte jag har.

Lilleman är extra mycket saknad idag och jag finner ingen lust i att plocka undan hans leksaker som ligger över hela hans golv för tillfället.

Imorse innan Patrik gick till jobbet så limmade jag dit alla bilder i Williams bok/häfte som han ska ha på dagis. Tyvärr så skriver jag inte allt för fint så Patrik har fått den stora äran att skriva på alla papper. Sedan ska jag bara klistra dit någog rolig figur innan vi ska lämna den till dagis som ska lamminera och sedan binda ihop den.

Idag har jag inte mycket som ska göras, mer än att diska, städa och fixs lite med jobbgrejer.

Nej nu ska jag ta tag i det där trots att jag intr har någon lust, men så är ju vuxenlivet. Haha

Av Cecilia - 14 november 2013 12:27

William är på dagis och jag tror att det går bra. Dem har inte ringt så han borde ha somnat nu i så fall. Vår lilla prins.
Själv sitter jag i en fåtölj och bara tar det lite lugnt. Ska ta och kolla efter lite jobb strax innan de ringer från dagis.

Av Cecilia - 12 november 2013 09:56

Just nu sitter jag nere i vardagsrummet. Har precis sökt ett jobb för det fanns inte några andra som jag kunde söka sedan jag kolladr igår.
Det enda som hörs är surret i från timern till en fönsterlampa.
William är på dagis igen. Den här gången ska han vara där i nästan två timmar.
Mitt hjärta blödde lite när jag lämnade honom när han var så fruktansvärt ledsen, men jag tror ändå att det kommer gå riktigt bra idag. Jag hoppas på det för de hade gått bra igår när han var där.

Nä, jag ska väl ta tag i lite hushållssyslor, men har ingen lust alls för det. Det är mycket jag borde göra, men har ingen lust till något annat än att bara sitta ner och ta det lugnt. Man skulle väl egentligen läst en bok eller något.

Nä tvätten väntar så tar väl tag i det först så får vi se vad som händer efter det.

Av Cecilia - 11 november 2013 11:03

Jag känner att det är för mycket just nu.
Jag blir tokig på allt kring arbetsförmedlingen och liknande. Jag får för lite information.
Jag ska ringa hit och dit. Stå i kö i allt från 15 minuter till 45 minuter flera gånger i veckan. Jag ska hinna söka jobb och fortsätta skola in William på dagis samtidigt som hushållet ska gå runt. Ingenting löser sig själv.

Efter att allt har löst sig med försäkringskassan efter en och en halv vecka så kan jag äntligen släppa den biten.

För en timme sedan fick vi nycklarna till de nya garaget så snart, snart kanske jag kan få fokusera på det som jag måste fokusera på. Har jagat de där nycklarna halva förra veckan.

Nej nu ska jag strax över till dagiset och hämta William sedan kanske jag måste fram till arbetsförmedlingen idag. Hinner nog inte det tyvärr.

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards