Mamma Till

Alla inlägg under oktober 2012

Av Cecilia - 29 oktober 2012 21:42

Båda mina två älsklingar ligger nu och sover. Själv kan jag inte riktigt somna. Jag är besviken på mig själv för att vi glömde både kameran och videokameran när William döptes. Det är så krångligt och tråkigt att behöva be släkten om bilder till ett tack-kort. Bilderna skulle vi ju få i vilket fall som helst så för den sakens skull så gör det absolut inget.
William var så söt i dopklänningen. Alltså våran lilla kille! Jag älskar honom så, så, så himla mycket. Kärleken till ens eget barn går verkligen inte att beskriva. Men vår prins är så underbar man bara kan bli!

Han växer och mår bra. Skrattar och jollrar hela tiden. Han är så vacker att kolla på vårt lilla älskade barn. Han är perfekt!
William, din mamma och pappa älskar dig något så obeskrivligt mycket! Mer kärlek kan man nog inte få. Du är våran guldklimp! <3

Av Cecilia - 28 oktober 2012 15:38

William har dom senaste dagarna börjat skratta och jollra större delen av tiden när han är vaken, vilket är jätteroligt. Pappa Patrik har varit väldigt rolig och populär nu i helgen. Han har blivit lite mer pappas pojk. Så nu är det inte bara mamma som gäller till 90% utan nu är det mer 60%. Han kunde vara väldigt mycket hos Patrik den första månaden då Patrik var hemma med oss hela tiden, men nu sedan han har börjat att jobba igen så har William blivit mer mammig. Så det är verkligen roligt att dom börjar så en bra och fin kontakt igen. :-)

Så här ser William ut nu. Vi håller på att behandla hans skorv eller även kallad mjölkskorv. Eftersom att han är och kliar i huvudet så fick vi två sådana nätgrejer som vi kunde ha i huvudet eftersom att salvan är så fettig så det gärna blir fläckar på mössorna.

Av Cecilia - 27 oktober 2012 19:35

William är våran ögonsten. Vi älskar honom över allt annat!
Min blogg handlar väldigt mycket om honom nu för tiden, men det beror på att han är mitt och Patriks allt.

Det finns en liten bebis i vår föräldrargrupp som är ungefär 2 veckor yngre än William som är nästan 4 cm kortare och väger ungefär 1,5 kg mindre än William. Lite kanske vissa tycker, men det är stor skillnad. Jag kollade lite på hur gammal William var när han vägde så lite. Han var 3 veckor. Så det är stor skillnad på alla barn. Men så roligt att se skillnaden ibland. Man minns tillbaka och dom andra får en inblick i hur det kommer se ut och bli. Man får tips av varandra och det är roligt att träffa andra som har barn som är lika gamla. :-)

Nu sover våran prins så sött. Han kramar om sin snuttefilt som han fick utav min barndoms kompis, Elin och hennes pojkvän. :-)

Bjuder på en bild på min frukost som jag försöker gå över till. Havregrynsgröt med kanel och äpple. Gott.

Av Cecilia - 26 oktober 2012 08:15

Vad har hänt sen sist? Jo det ska jag berätta för er.

Förra torsdagen så kom hela min familj, min mormor, morfar, farmor och min andra faster upp hit och stannade tills i söndags.
Anledningen till att dom kom upp var för att i lördags så döptes William. Våran lilla prins!

Det är så roligt att ha familjen och släkten här på besök. Nu sov halva delen av allt folk hos oss och resten hos Carina, min äldsta faster som bara bor 3 dörrar bort. Så vi hade hyrt lokalen mittemot så där sätt vi allihopa på dagarna och kvällarna och åt tillsammans. Väldigt mysigt faktiskt. :-)

På själva dopdagen så var det full rulle och den som gjorde bäst ifrån sig var nog William som stod ut med allt stå hej utan att vara ledsen mer än vanligt.
Det var ett väldigt fint dop och prästen var jättebra. :-) vi höll ju till inne i kyrkan, men inte i hela kyrkan utan bara i början så att säga, men det gjorde bara så att det blev litet och mysigt. Man kände sig som en ända stor familj. Visserligen så är vi ju det. Det var väldigt roligt att så många kunde komma. :-)

Efter dopet så höll vi till i församlingshemmet som också var ganska så mysigt. Där öppnade vi alla presenter och fikade.

Ett stort tack till alla som hjälpte till med förberedelser och som även hjälpte till att städa efteråt.
Så klart så vill vi ju även tacka för alla fina presenter.

Igår var en ganska så speciell dag det också. Igår fick Patrik nämligen sitt körkort som han har kämpat med. Så jag köpte hem god mat, alkoholfri "skumpa" och en tårta. Så vi hade lite mys och firar kväll igår. :-)

Patrik skulle gå in och skicka blommor till dom på körskolan och ut kommer han med en blomma till mig som jag sagt att jag ville köpa. Men han kom också ut därifrån med två stenar med fina texter på och en prydnads figur till mig. :-) det var för att jag hade stöttat honom under hela resan och peppat på honom när det har känts lite tungt.

William sover så jag ska väl passa på att äta frukost nu istället. :-)

(bilden på William blev inte så bra, men han är så söt på den ändå trots att han fick röda ögon och att hela han ser mer röd ut än vad han egentligen är)

Av Cecilia - 15 oktober 2012 21:42

Idag är det en lite speciell dag. Idag har jag och Patrik varit tillsammans i 2 år och idag fyller William 2 månader. Jag älskar er båda två så oerhört mycket! <3
Jag fick blommor utav Patrik och så lite alkoholfri skumpa. :-)

Idag var även jag och William på öppna förskolan en stund. William somnade nästan direkt så fram emot slutet så gjorde vi hand och fot-avtryck fast att han sov. Jag trodde att han skulle vakna, men det gjorde han inte. Så det kan vi hämta lite senare i veckan. :-)

Nä dags att börja tänka på att lägga sig. Mina två underbara killar sover så gott. Jag älskar dom verkligen så mycket så det går inte att förklara. Utan dom hade jag inte varit mycket. Jag hade verkligen inte haft något roligt liv. Jag kan inte tänka mig ett liv utan dom två. Jag älskar er Patrik och William! <3

Av Cecilia - 14 oktober 2012 16:51

Nu var det ett tag sedan igen då. I veckan så har vi haft fullt upp känns det som, men egentligen så har det varit väldigt lugnt.

I tisdags så var vi på babymassage jag och William. Jag trodde inte att jag skulle få ge William någon massage eftersom att han somnade precis innan vi kom fram, men när vår instruktör gav mig och en annan tjej varsin docka som vi kunde massera istället så vaknade William så han fick lite massage trots allt.
Han tyckte att det var skönt att få massage och det visste vi ju egentligen redan eftersom vi har fått lite tips om kolikmassage som även ska fungera på barn som bara har ont i magen/är trög i magen.
så nu på tisdag så ska vi dit igen.

i helgen så har vi inte gjort allt för mycket. Patriks yngsta syster kom hit i fredags och stannar tills imorgon.
Dom två har slipat och lackat om Williams tripp trapp stol så det är skönt att den äntligen är klar.

själv har jag bestämt mig för att lägga om mina vanor helt och hållet. Jag har insett att det är lite som jag äter som William reagerar på så det ska jag sluta med helt och hållet. Men jag har även bestämt mig för att jag och William ska ut på en promenad varje dag. Det är uppigande och man mår bättre. William sover bra i vagnen så länge den rullar så varför inte? :-)

nej nu skippar vi bloggandet och är lite mer social istället.

Av Cecilia - 8 oktober 2012 08:31

I helgen så har vi fortsatt med det som vi började med för någon vecka sedan. Vi fortsatte att röja och försöka få bättre ordning. Så jag tog tag i stora garderoben/förrådet nere så att vi skulle få undan lite samt att det skulle bli lättare att komma in och ut med extrasängarna när vi får folk på besök som ska sova över.

Nu när vintern börjar närmar sig så är det även dags att försöka få ordning i hallen på så sätt att vi kan fåplats med vagnen där. Vi har en väldigt liten och smal hall. Eller egentligen ingen hall alls så det blir att plocka undan lite så att vagnen får plats.

Älsklingen skruvade isär Williams tripp trapp stol som vi fick utav VD:n och hans fru på jobbet. Det var lite målarfärg och så på stolen så vi ska slipa ner lacken och lacka om den. Så det började Patrik med igår, men han hann inte så långt innan regnet kom och han fick gå in och hjälpa mig med garderoben/förrådet. William sov nästan hela tiden medans vi grejade. Han vaknade en gång och ville ha mat och ny blöja sen somnade han igen så att vi kunde fortsätta. Man får ju passa på när han sover. :-)

bloggen blir lite lidande när vi har saker att stå i här hemma eftersom att jag får välja mellan att blogga eller greja när William sover och jag väljer att greja nu innan dopet är så att vi hinner få ordning innan alla kommer hit. Men jag försöker blogga lite då och då när han sover i alla fall.

nej nu ska jag titta på vår vackra son som sover. <3

Av Cecilia - 5 oktober 2012 07:03

Inatt vaknade jag och kollade på klockan, 03:37 visade den. Jag lyssnar för att höra om William är vaken för annars kunde jag somna om igen. Men ifrån hans spjälsäng så hör jag inte att han ligger och gnyr som han annars brukar göra på nätterna när han är vaken och vill ha mat. Utan i natt så låg han där helt ensam och jollrade. Det var så gulligt att höra. (ja sen ville han ju ha mat så det var jun bara till att amma)

vi tvättade igår och under tiden som jag grejade i tvättstugan så hör jag hur William jollrar och jag kollar bort mot honom och Patrik. Dom hade en så bra kontakt där igår kväll och det var riktigt kul att se. Han gav Patrik flera leenden. Gullungen vår! <3
Nu kanske ni undrar om dom inte brukar ha så bra kontakt och det är så här att William är oftast väldigt trött på kvällarna och då är det mest jag som gäller. Men i övrigt på dagarna så har Patrik och William en väldigt fin kontakt.
Det är så roligt nu när William är med och man kan få en sådan bra kontakt med honom. Man får massor av leenden och joller. Det är fruktansvärt mysigt.

Nej jag ska väll passa på att göra något nu medans William sover. Men jag bjuder på en mörk och suddig bild som jag ändå tycker är så gullig. :-)

Presentation


Hej!
Mitt namn är Cecilia och jag har en helt underbar sambo/fästman som också bloggar.
Här på bloggen kommer ni att kunna läsa om mig, mitt liv och mina framtidsplaner.

Vårt kärleksbarn

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Kategorier

Arkiv

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Besöksstatistik

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards